شناسهٔ خبر: 58917 - سرویس دیگر رسانه ها

۲۸ هزار نفر در کنکور دکتری انتخاب رشته کردند

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تا فردا سه شنبه سوم اردیبهشت فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

۲۸ هزار نفر در کنکور دکتری انتخاب رشته کردند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگویی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش از ۲۸ فروردین ۹۸ منتشر شده و با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون، انتخاب رشته از ساعت ۱۲ روز شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ آغاز شده است.

وی یادآور شد: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ مجاز به انتخاب رشته شده اند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.

توکلی گفت: از تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته، تا صبح امروز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۲۸ هزار و ۷۷۳ نفر انتخاب رشته کرده اند.

وی افزود: داوطلبان مجاز تا روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.