شناسهٔ خبر: 58918 - سرویس دیگر رسانه ها

توضیحات روابط عمومی کتابخانه ملی درباره مدرک تحصیلی بروجردی

روابط عمومی کتابخانه ملی ایران با صدور اطلاعیه‌ای درباره مدرک تحصیلی رئیس این سازمان توضیحاتی ارائه داد

توضیحات روابط عمومی کتابخانه ملی درباره مدرک تحصیلی بروجردی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صدور اطلاعیه‌ای درباره برخی از شبهات در زمینه مدرک دانشگاهی رئیس این سازمان پاسخ داده است.

در این اطلاعیه آمده است: سرکار خانم بروجردی دوره دکترای خود را در دانشگاه « الجامعه الاسلامیه فی لبنان» (IUL) در کشور لبنان گذرانده‌اند بنابراین آنطور که در خبر به غلط درج شده، ایشان در دانشگاهی به نام بیروت مشغول نبوده‌اند بلکه محل تحصیل دانشگاه ایشان در شهر بیروت بوده است. این نکته هم اضافه می‌شود که ایشان در سال ۲۰۱۳ تحصیل خود را با راهنمایی استاد سید هادی فضل الله آغاز کردند، که پیشنهاد اولیه ایشان برای عنوان پایان نامه این بود: «بین الجهاد والإِرهاب محاوله تأصیل فقهی و تاریخی» که در شورای دانشکده عنوان «الجهاد فی الفقه الإسلامی»تعین شد. ضمناً فقه سیاسی یکی از گرایش‌های دانشکده «الدراسات الإسلامیه» است.

تدوین کتاب جهاد و ترور در اسلام هیچ ارتباطی با موضوع پایان نامه ندارد. چرا که پایان نامه مقایسه دیدگاه چهارتن از علمای شیعه و سنی دربارة جهاد است.(محتمل، نودِ اقتصادی به سبب نا آگاهی و عدم تحقیق کافی، صرفاً از روی اطلاعات ناقصِ سایت به روز نشده پژوهشگاه علوم انسانی به چنین نتیجه‌ای رسیده) که در هر صورت، توجیه قابل قبولی برای نشر چنین اکاذیبی در فضای وسیع خبری نیست زیرا تحقیق لازم و کافی به خصوص از شخص یا مجموعه مرتبط ضرورتی بی بدیل است.

در مطلب منتشره، مطرح شده که ایشان در طی سالهای گذشته حقوق خود را بر اساس مدرک دکترا گرفتند یا خیر؟ که این بی اطلاعی آشکارِ کسانی که باید وظیفه اطلاع رسانی جامعه را به دوش بکشند مایه افسوس است زیرا بر اساس تبصره ۴ ماده ۷۹ آئین نامه استخدامی، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که همطراز معاونِ وزیر یا بالاتر قرار می‌گیرند، پس از آن معادلِ حقوق «استاد تمام» را دریافت می‌کنند و این وجه دریافتی، ارتباطی به مدرک تحصیلی شأن ندارد.