شناسهٔ خبر: 59012 - سرویس دیگر رسانه ها

مجتبایی: شکل چیدن کتاب‌ها در غرفه‌ها شکیل‌تر باشد

فتح‌الله مجتبایی در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: مشکل بزرگی که برگزاری نمایشگاه در مصلی دارد، تنگی جا و کمبود فضاست؛ کمبود فضا باعث شده، کتاب‌ها در غرفه‌ها به صورت منظم چیده نشود و مخاطب با منظره چندان دلنشینی مواجه نشود.

مجتبایی: شکل چیدن کتاب‌ها در غرفه‌ها شکیل‌تر باشد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فتح‌الله مجتبایی گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک رویداد مهم فرهنگی است که حرکتی فرهنگی را ایجاد می‌کند و افرادی که علاقه‌مند به پژوهش و کتاب هستند، مولفان و مترجمانی که عمر خودشان را وقف این کار کردند، در این رویداد فرهنگی این امکان را می‌یابند که گرد هم بیایند و پژوهش‌ها و تالیفات خود را با یکدیگر در میان بگذارند و تالیفات جدید را ببینند و درباره آنها صحبت کنند. در واقع نمایشگاه فرصتی برای گفت‌وگوی فرهنگی است.

وی افزود: مشکل بزرگی که برگزاری نمایشگاه در مصلی دارد، تنگی جا و کمبود فضاست؛ کمبود فضایی که باعث شده، غرفه‌ها کتاب‌هایشان به صورت منظم چیده نشده باشد و مخاطب با منظره چندان دلنشینی مواجه نشود. در حالی که ما ناشران بسیاری داریم و باید فضای بیشتری برای آنها فراهم شود تا کتاب‌هایشان را به مخاطبان عرضه کنند.  

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: در کنار نمایشگاه، رویدادهای مرتبط با کتاب در نظر گرفته شود و همچنین جلسات بیشتری برای معرفی و نقد کتاب تشکیل شود. ناشران در پی آن باشند که آثار جدید خود را به شیوه‌های جدید به مخاطبان عرضه کنند.

مجتبایی در پایان سخنانش گفت: برگزاری نمایشگاه فرصتی برای برقرار کردن ارتباط با سایر کشورهاست و همچنین آشنایی با آثار آنها. ضمن اینکه کتاب می‌تواند بهانه خوبی برای شکل گرفتن گفت‌وگو میان دیگر فرهنگ‌ها و تبادل فرهنگی باشد.