شناسهٔ خبر: 59245 - سرویس دیگر رسانه ها

امتیاز دارندگان پسادکتری برای جذب در هیئت علمی

رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: داشتن مدرک پسادکتری در فرم مربوط به توانایی علمی متقاضیان جذب به عنوان یک امتیاز مورد توجه قرار گرفته است.

امتیاز دارندگان پسادکتری برای جذب در هیئت علمی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۲۲۹ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمد علی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: به نظر می‌رسد متقاضیان مشغول به تحصیل در دوره پسادکتری باید بتوانند به منظور جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

وی افزود: ترسیم نقشه جذب هیئت علمی بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی باید در دستور کار هیئت عالی جذب قرار گیرد.

در ادامه محمد علی کی‌نژاد گفت: داشتن مدرک پسادکتری در فرم مربوط به توانایی علمی متقاضیان جذب به عنوان یک امتیاز مورد توجه قرارگرفته است.

در مورد تطابق روند جذب با نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی نیز مقرر شد تا آمار تفکیکی جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با این دو سند تطبیق داده شود.

در ادامه جلسه و با توجه به پیشنهاد برخی رؤسای دانشگاه‌ها مبنی بر اصلاح هرم اعضای هیئت علمی و متفاوت بودن روند ترفیع و ارتقا، موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد در نظر گرفتن برخی امتیازات رفاهی برای اعضای جوان هیئت‌های علمی نیز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه نیز صلاحیت تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه خوارزمی، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دانشگاه شهید چمران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأیید شد.