شناسهٔ خبر: 59312 - سرویس دیگر رسانه ها

مهدی گلشنی: عملیاتی شدن اسناد بالادستی با برگزاری همایش و نشست محقق نمی‌شود

مهدی گلشنی گفت: عملیاتی شدن اسناد بالادستی و تحول بنیادین در آموزش و پرورش با برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها محقق نمی‌شود.

عملیاتی شدن اسناد بالادستی با برگزاری همایش و نشست محقق نمی‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عضو هئیت علمی و استاد دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گویی اظهار داشت: اینکه ستادی به منظور همکاری حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شده است اقدام مبارک و بدون تردید آثار برکات ارزشمندی به همراه خواهد داشت، اما اگر تشکیل هر ستاد، نشست، همایش به یک سری سند و ابلاغیه منتهی شود، این نتیجه مطلوب و مناسبی نیست چرا که این اسناد و ابلاغیه‌ها باید با الزام و نظارت جدی همراه باشد.

وی افزود: این ستاد باید با دعوت از نخبگان حوزوی و آموزش و پرورشی بر روی مسائل و موضوعات از خرد جمعی استفاده کنند و بعد از چکش کاری، نقد و رسیدن به یک نقطه مشترک و کاربردی نسبت به ابلاغ آن به مجموعه‌های ذیربط با نظارت جدی و الزام آن تحولات واقعی را رقم بزنند.

گلشنی ادامه داد: اگر با برگزاری همایش، نشست و سمینار به دنبال تحقق اسناد بالادستی هستیم، بدانید این مهم تحقق پیدا نخواهد کرد چرا که تجربه نشان می‌دهد هر فعالیت و امری که با الزام همراه باشد به نتیجه خواهد رسید، البته اگر دنبال تحول واقعی هستیم.

عضو هئیت علمی و استاد دانشگاه صنعتی شریف: برگزاری نشست‌ها و سمینارها اگر با هدف نقدسازنده و رسیدن به نتایج مطلوب و قابل اجرا باشد بسیار ارزشمند است اما اگر در حد برگزاری باشد بدون هیچ خروجی مناسب، خاصیتی ندارد.

گلشنی به نقش رسانه‌ها در جریان سازی ها اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها اگر به نقش حرفه ای و تمدن ساز خود اهتمام جدی داشته باشند می‌توانند نقش بسیار سازنده ای در تحقق ابلاغ‌ها و اسناد بالادستی ایفا کنند.