شناسهٔ خبر: 59382 - سرویس سایر حوزه‌ها

دیدنی های تاریخی وان ترکیه در تور لحظه آخری

قلعه وان، توشپا، دریاچه وان، کلیسای کارمراوانک از جمله دیدنی های این منطقه است.

قلعه وان

قلعه وان ترکیه (Van Castle) قلعه ای عظیم با بنای سنگی است که توسط پادشاه باستانی اورارتو (ancient kingdom of Urartu) طی قرن ۷ تا ۹ قبل از میلاد مسیح ساخته شده بود. این دژ بزرگ ترین نمونه پادشاهی اورارتو است. پس از ورود به دژ، منظره زیبایی از دریاچه وان و مناظر اطراف آن خواهید دید. در ورودی قلعه یک ایستگاه دوچرخه سواری وجود دارد؛ شما می توانید با کرایه دوچرخه، از دوچرخه سواری لذت ببرید و سپس با نشستن در کافی شاپی که در آنجا قرار دارد، از خوردن یک استکان چای یا یک فنجان قهوه ترک لذت ببرید.

Address: Turkey, Van, ۵ km of Van.

توشپا

از میان مکان های دیدنی وان ترکیه در تور لحظه آخری ، می توان به توشپا (Tushpa / Tuşpa) اشاره کرد که یک شهر تاریخی در نزدیکی قلعه وان است؛ بنابراین، تور وان و گردشگران می توانند پس از بازدید از توشپا، از قلعه نیز دیدن کنند. آنچه که امروزه در توشپا می بینید، بقایای از این شهر باستانی است. در قرن نهم میلادی، توشپا پایتخت اورارتو بود؛ ویرانه های این شهر باستانی را فقط می توانید در غرب استان وان و شرق دریاچه وان ببینید. در صورت تمایل از مقاله توشپا دیدن کنید.

Address: Turkey, Van, ۵ km of city center, near van castle, Melen Caddesi.

دریاچه وان و دیدنی های وان

دریاچه ای در وان ترکیه وجود دارد که یکی از مهمترین و معروف ترین دریاچه های ترکیه و در عین حال بزرگ ترین دریاچه این کشور محسوب می شود؛ «دریاچه وان» (Van Golu) با ساحل ماسه ای و تخته سنگی خود، وجود کلیسای زیبای صلیب مقدس مربوط به قرن دهم، یک کلیسای ارمنی مربوط به قرن دهم و مجتمعی برای راهبان مسیحی در جزیره آکدامار، از محبوب ترین و توریستی ترین جاهای دیدنی وان ترکیه است. تعدادی از هتل های وان در ساحل این دریاچه زیبا ساخته شده است که با اقامت در آن ها، مناظر زیبایی را در کنار آب دریاچه و کوه های بلند، تجربه خواهید کرد.

Address: Turkey, Van, Akdamar Island, Gevaş.

 کلیسای کارمراوانک از دیدنیهای وان

«کلیسای کارمراوانک وان» (Karmravank) یک صومعه ارمنی متروک در استان تاریخی Vaspurakan، که ایالتی ارمنی نشین بود، است. کارمراوانک وان ترکیه توسط پادشاه گاگیک یکم (King Gagik I) از سلسله Artsruni ساخته شد. این صومعه تاریخی را می توانید در ۱۲ کیلومتری شمال غرب جزیره آکدامار پیدا کنید.

واراگاوانک از دیدنیهای وان

واراگاوانک (Varagavank) یکی از دیدنیهای وان است. این صومعه ارمنی در سراشیبی کوهی به نام کوه اِرک (Mount Erek) در ۹ کیلومتری جنوب شرق استان وان، در شرق ترکیه واقع شده است. واراگاوانک وان توسط پادشاهی ارمنی به نام Senekerim-Hovhannes Artsruni در قرن ۱۱ میلادی بنا شد. رابرت اچ هیوسن (Robert H. Hewsen ) واراگاوانک را مشهورترین و محبوب ترین عبادتگاه محدوده دریاچه وان معرفی کرده است. این عبادتگاه در ماه های آوریل و می ۱۹۱۵، طی نسل کشی ارمنی ها توسط ارتش ترکیه مورد حمله قرار گرفت، با این حال، بخش هایی از این عبادتگاه همچنان وجود دارد.

Address: Turkey, Van, ۹ Km southeast of the city of Van.

کلیسای کتوتس از جاهای دیدنی وان

«کلیسای کتوتس» (Ktuts Monastery) در وان یک صومعه ارمنی متروک مربوط به قرن ۱۵ است که در یکی از جزایر کوچک دریاچه وان به نام جزیره کتوتس (island of Ktuts) ساخته شد. بر اساس برخی عقاید نیز  این صومعه در قرن ۴ توسط Saint Gregory پس از بازگشت از روم ساخته شد. این عبادتگاه شامل دست یوحنا بود که در حال حاضر در یک جعبه اشیای متبرکه و عتیقه در Patriarchate  ارمنستان نگهداری می شود. صومعه کتوتس اولین سند تاریخی صومعه های قرن ۱۵ است؛ دست نوشته هایی که بر روی آن وجود دارد این موضوع را تأیید می کند. کتاب ها یا نسخه های خطی مربوط به این زمان در Matenadaran ایروان ارمنستان نگهداری می شود. کلیسای کتوتس وان بر اثر زلزله سال ۱۶۴۸ آسیب هایی دید و در قرن هجدهم با حمایت مردم Bagesh مورد بازسازی قرار گرفت. این کلیسا جزء یکی از محل های اقامت اسقف ها بود.

Address: Turkey, Van, Mollakasım Mahallesi, ۶۵۰۹۰ Tuşba.

قلعه چاووش تپه و قلعه هوشاپ

«قلعه چاووش تپه و قلعه هوشاپ» (Çavuştepe and Hoşap) گزینه های خوبی برای تفریح یک روزه هستند و تورهای وان می توانند بازدید از آن را جزء اهداف و مقاصد خود قرار دهند. قلعه چاووش تپه و هوشاپ را می توانید در فاصله ۲۵ کیلومتری دریاچه وان پیدا کنید. چاووش تپه یا ساردورینیلی (Sardurihinilli) دژ و کاخی بود که توسط پادشاهان اورارتین در قرن هشتم میلادی ساخته شد. با نگاهی به دشت گوپینار (Gürpınar Plain) بقایایی از پایه های کاخ سلطنتی اوراتین ها را خواهید دید که در ۷۳۵ و ۷۶۴ میلادی، یعنی اوج قدرت امپراطوری اوراتین ساخته شد. قلعه چاووش تپه یا ساردورینیلی در ۲۵ حدود کیلومتری شمال شرق وان، در امتداد جاده منتهی به حاکاری (Hakkari) واقع شده است. سایر تورهای لحظه آخری را در سایت سفر باتو ببینید.

Address: Turkey, Van, Çavuştepe Mahallesi ۶۵۹۰۰ Gürpınar.

در حدود ۳۳ کیلومتری قلعه چاووش تپه، قلعه بزرگ هوشاپ را خواهید دید که در روستای گوزل سو (village of Güzelsu) و بر روی یک تپه واقع شده است. این دژ در سال ۱۶۴۳ توسط فرماندار محلی عثمانی بنا شد. برای ورود به قلعه هوشاپ از یک پل که نماد و نشانه آن دو شیر زیبا است، گذر خواهید کرد.

Address: Turkey, Van, Güzelsu Mahallesi, ۶۵۹۰۰ Gürpınar.

کلیسای آختامار ‏

آختامار یک نام ارمنی است که به یک جزیره در دریای وان نهاده اند. کلیسای آختامار هم در فاصله ۴۱ کیلومتری غرب خود شهر وان و در این جزیره واقع است.  این کلیسا در بین سال های ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی ساخته شده است

آبشار مرادیه

اگر در میان دیدنی های وان ترکیه به دنبال مکانی طبیعی و زیبا هستید، یکی از پیشنهادات ما بازدید از «آبشار مرادیه» (Muradiye Şelalesi) است. آبشار مرادیه را به افتخار "سلطان مراد پنجم" نامگذاری کرده اند. این آبشار که با ارتفاع ۱۸ متر در سنگ های آتشفشانی شکل گرفته است، با پوشش گیاهی رنگارنگ احاطه شده و مناظری روح انگیز خلق کرده است. در فصل زمستان می توانید تصویری یخ زده و منجمد از آب های در حال سقوط را ببینید.

Address: Turkey, Van, Görecek Mahallesi, ۶۵۵۰۰ Muradiye.

 آبشار کانیس پی از جاهای دیدنی وان

در سفر به وان در فصل تابستان، بازدید از «آبشار کانیس پی وان» (Kanispi Şelalesi) را فراموش نکنید. آب این آبشار در انتهای ماه آوریل شروع جاری می شود، در اواسط ماه اوت کاهش می یابد و در ابتدای ماه سپتامبر آبی از آن جاری نمی شود. شما می توانید در اینجا به ماهیگیری بپردازید؛ ماهی های قزل آلای زیادی در آب این آبشار وجود دارد. اگر اهل ماهیگیری هستید و تمایل دارید یک وعده ماهی کبابی تازه را در کنار آبشاری زیبا و طبیعتی چشم نواز میل کنید، کانیس پی را فراموش نکنید.