شناسهٔ خبر: 59570 - سرویس دیگر رسانه ها

پرداخت بخشی از اعتبارات کرسی های زبان فارسی خارج از کشور

معاون زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت بخش اعظم اعتبارات کرسی‌های آموزش زبان فارسی در خارج از کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

پرداخت بخشی از اعتبارات کرسی های زبان فارسی خارج از کشور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بهادر باقری در گفتگویی از حمایت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از توسعه و تقویت کرسی‌های آموزش زبان فارسی در خارج از کشور خبر داد.

وی گفت: با توجه به برگزاری سومین نشست روسای مراکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه‌ها در دانشگاه گیلان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت بخش اعظم اعتبارات کرسی‌های آموزش زبان فارسی در خارج از کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه، تقویت و توسعه مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را بستری برای ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی و آشنایی سایر کشورهای جهان با ارزش‌های غنی زبان فارسی دانست.

معاون زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم پیش از این به مهر گفته بود: سازمان برنامه و بودجه به دلیل مشکلات ارزی، اعتبار بخش از کرسی های زبان فارسی را اختصاص نداده و این کرسی ها در خطر تعطیلی هستند.

وی همچنین عنوان کرده بود: هم اکنون از ۶۳ کرسی یادشده، توانسته ایم تنها به حدود ۱۶ کرسی زبان فارسی استاد اعزام کنیم و اگر بودجه این بخش اختصاص نیابد، همین تعداد هم ممکن است تعطیل شود و شوربختانه باید شاهد خاموش شدن چراغ زبان فارسی در بسیاری از کشورها باشیم.