شناسهٔ خبر: 59632 - سرویس دیگر رسانه ها

حدنصاب نمره در انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ افزایش یافت

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در همه دانشگاه ها بزرگتر از صفر است.

حدنصاب نمره در انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ افزایش یافت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در روزهای ۱۹ تا ۲۳ تیرماه ۹۸ نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

بر اساس روش گزینش که در این دوره اعلام شده است، گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

بر اساس تبصره گزینش نهایی در کلیه رشته های تحصیلی براساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می گیرد.

بر اساس مصوبه جلسه ۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در تاریخ ۶ بهمن ۹۷ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر از صفر است.

به استناد این مصوبه، داوطلبان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر از صفر باشد.