شناسهٔ خبر: 59661 - سرویس دیگر رسانه ها

معاونت استان‌های صداوسیما شورای راهبردی کودکان تشکیل می دهد

یک شورای راهبردی برای کودکان و در حوزه برنامه‌های پویانمایی و عروسکی در معاونت امور استان های صداوسیما راه‌اندازی می‌شود.

معاونت استان‌های صداوسیما شورای راهبردی کودکان تشکیل می دهد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پیرو برگزاری دومین جشنواره پویانمایی ملی انیمیشن و برنامه‌های عروسکی تلویزیون، یک شورای راهبردی برای آسیب‌شناسی و طراحی تولیدات جذاب و به روز در معاونت امور استان‌های صداوسیما راه اندازی می‌شود.

این شورا که در حوزه طراحی و آسیب‌شناسی آثار پویانمایی و برنامه‌های عروسکی فعالیت می کند با مسئولیت علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما مدیریت خواهد شد.

دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون امسال در کرمانشاه برگزار شد و از نتایج آن می‌توان به تقویت گروه‌های تولیدی در حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی اشاره کرد. افزایش تعهد تولیدات مرکز صبا تا ٢٥ درصد و برداشته شدن سقف تعهد تولید سیمای مراکز استانها در حوزه ساخت برنامه‌های عروسکی نیز از دیگر مصوبه‌های این جلسات بود.

بازه زمانی این جشنواره ۱۸ تا ۲۰ تیرماه بود و طی برگزاری جشنواره جلسات مختلفی توسط مدیران سازمان صداوسیما برگزار شد که از جمله آنها می توان به نشست عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما با هنرمندان حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی اشاره کرد.

در این جشنواره، اهالی رسانه نیز نشستی صمیمانه با علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما داشتند که وی در آن به خاطراتی از سفرهای خود به مراکز استانی اشاره کرد و خبرنگاران نیز از نقاط ضعف و قوت جشنواره گفتند که کمتر در چنین جشنواره‌هایی معمول است.

سومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی قرار است سال آینده در هرمزگان برگزار شود و باید دید مصوبه‌های کنونی تا چه حد به خروجی‌های لازم برای تولیدکنندگان خواهد انجامید.