شناسهٔ خبر: 59734 - سرویس دیگر رسانه ها

دلایل کاهش فرصت مطالعاتی دکتری/ شرایط توزیع سهمیه در ۶ماه دوم سال

رئیس سازمان امور دانشجویان دلایل کاهش سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری تامین شده است.

دلایل کاهش فرصت مطالعاتی دکتری/ شرایط توزیع سهمیه در ۶ماه دوم سال

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی در گفتگوییدرباره کاهش سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در سال جاری گفت: درباره فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری، ما مجبور هستیم بر اساس اعتبارات ریالی و ارزی که داریم، امسال با احتیاط عمل کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین همه ظرفیت ها را به یکباره در ابتدای سال توزیع نکرده ایم، بلکه بخشی از ظرفیت، یعنی حدود ۵۰ درصد ظرفیت را در دانشگاه‌ها توزیع کرده ایم تا بررسی کنیم که شرایط تامین ارز و ریال چگونه است، اگر مناسب بود، در ۶ ماه دوم سال نیز سهمیه خواهیم داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: از ابتدای سال شرایط تامین اعتبار در بخش ریالی و ارز خیلی مناسب نبوده و همین سهمیه هایی هم که توزیع شده به صورت تدریجی بوده است و هر گونه شیب سریع برای امسال کار درستی نخواهد بود و ممکن است بعدها در تامین اعتبار آن مشکل ایجاد شود.

صدیقی یادآور شد: بنابراین به تدریج جلو می‌رویم. البته اگر سازمان برنامه و بودجه، خزانه و بانک مرکزی بتوانند اعتبارات را تامین کنند که مبلغ زیادی هم نیست، دوباره در ۶ ماه دوم سال سهمیه فرصت تحقیقاتی دکتری خواهیم داشت.