شناسهٔ خبر: 59743 - سرویس دیگر رسانه ها

مارتین: در بازی‌ تاج و تخت نظر کسی مهم نبود

مارتین می‌گوید در نوشتن دو رمان اخیر این مجموعه تنها نظرات خودش را در قصه اعمال کرده است.

مارتین: در بازی‌ تاج و تخت نظر کسی مهم نبود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جرج آر.آر. مارتین در اظهارنظری گفته است واکنش‌ها و نظرات طرفداران سریال بازی تاج و تخت تاثیری در روند نوشتن این داستان نداشته است. وی به صراحت گفته نظر کسی را در نوشتن داستانش دخالت نداده است.
 
در خبرها آمده بود نظرات و ایده طرفداران سریال بازی تاج و تخت در نوشتن رمان‌های مجموعه ترانه یخ و آتش تاثیر داشته است. مارتین می‌گوید در نوشتن دو رمان اخیر این مجموعه تنها نظرات خودش را در قصه اعمال کرده است. وی گفته است احتمالاً سال آینده این دو رمان منتشر خواهد شد.
 
وی گفت: اینطور نبوده که طرفداران از چیزی خوششان آمده باشد و من بخواهم قصه را بر اساس میل و نظر آنها تغییر دهم. به عبارتی باید بگویم کمتر فرصت می‌کنم سایت‌های طرفداران قصه را مطالعه کنم و ترجیح می‌دهم بیشتر روی قصه کار کنم.
 
مارتین اعتقاد دارد در نوشتن داستان‌ها معمولاً فرهنگ عامیانه و ظهور رسانه‌های جدید و اینترنت بسیار تاثیرگذار بوده است ولی باید بگویم که در نوشتن داستان بازی تاج و تخت به هیچ کدام از این چیزها توجهی نکردم.
 
پایان قصه همان چیزی است که شما در ذهنتان دارید و در این امر نظر طرفداران هیچ دخالتی نداشتند. مارتین گفت: من همیشه می‌خواستم کتابی بنویسم که تمام عمرم آرزویش را داشتم.
 
مارتین در حال نوشتن رمان ششم و هفتم مجموعه ترانه یخ و آتش با عنوان بادهای زمستانی و رویای بهار است که گفته می‌شود سال آینده منتشر خواهد شد.