شناسهٔ خبر: 59748 - سرویس دیگر رسانه ها

اهدای یک جایزه‌ به محمد صنعتی که فروید آن را پایه‌گذاری کرد

محمد صنعتی روانکاو، روانپزشک و منتقد ادبی کشورمان برای دریافت جایزه انجمن بین‌المللی روان‌کاوی (IPA) به لندن سفر کرد.

اهدای یک جایزه‌ به محمد صنعتی که فروید آن را پایه‌گذاری کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  جایزه «خدمات فوق‌العاده شایان‌تقدیر به روان‌کاوی» به سبب وقف زندگی حرفه‌ای در راه اعتلای اندیشه روان‌کاوانه در بستر فردی و گروهی در ایران، به محمد صنعتی اهدا می‌شود.

بر اساس این خبر؛ ویرجینیا اونگار ریاست انجمن بین‌المللی روان‌کاوی (IPA) که توسط زیگموند فروید پایه‌گذاری شده، اعلام کرده است که هیأت رئیسه این انجمن، نظر به پیشنهاد کارگروه اعطای جوایزش، تصمیم گرفته تا جایزه «خدمات فوق‌العاده شایان‌تقدیر به روان‌کاوی» (Extraordinary Meritorious Service to Psychoanalysis Award) را به محمد صنعتی روانپزشک کشورمان اهدا کند. این جایزه توسط رییس انجمن اعلان و همراه با مدال و گواهینامه اهدا می‌شود.

در توضیح اهدای این جایزه آمده است که این جایزه به پاس خدمات درخور ستایش و استثنایی به دانش یا حرفه روان‌کاوی، از جمله پیش‌برد روان‌کاوی در جامعه‌ای گسترده‌تر و به شخصیت‌هایی اعطا می‌شود که در انجمن بین‌المللی روان‌کاوی عضویت ندارند و امسال محمد صنعتی به سبب وقف زندگی حرفه‌ای خود برای اعتلای اندیشه روان‌کاوانه در بستر فردی و گروهی در ایران، برای دریافت این جایزه پیشنهاد شده‌ است.

این جایزه طی جلسه کاری انجمن بین‌المللی روان‌کاوی در گردهمایی پیش رو که در شهر لندن در کشور انگلستان برگزار می‌شود اهدا خواهد شد. این جلسه در تاریخ پنجشنبه 25 جولای، از ساعت 17 تا 19:15 (به وقت لندن)، در مرکز QEII برگزار خواهد شد و محمد صنعتی برای شرکت در این مراسم به این شهر سفر کرده است.