شناسهٔ خبر: 59769 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب «زیبایی‎شناسی خورد و خوراک» روی میز منتقدان

نخستین جلسه از سلسله دورهمی‎های کتاب کرگدن دوشنبه 31 تیرماه به بحث درباره کتاب زیبایی‎شناسی خورد و خوراک اختصاص دارد.

کتاب «زیبایی‎شناسی خورد و خوراک» روی میز منتقدان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نخستین جلسه از سلسله دورهمی‎های کتاب کرگدن دوشنبه 31 تیرماه به بحث درباره کتاب زیبایی‎شناسی خورد و خوراک اختصاص دارد. در این نشست کاوه بهبهانی پژوهشگر و مترجم این کتاب، بابک عباسی، پژوهشگر فلسفه و حسین شیخ رضایی پژوهشگر فلسفه درباره این کتاب بحث می‎کنند.

کتاب «زیبایی‎شناسی خورد و خوراک»، از مقدمه‎ای مفصل و گویا به قلم کاوه بهبهانی و مجموعه‎ای از مقالات با ترجمه او تشکیل شده است. بحث اصلی این کتاب در این باره است که چطور می‎توان غذا را به عنوان یک اثر هنری در نظر گرفت. به عبارت دیگر، ما معمولا به غذا نگاهی مصرفی داریم و عمدتا به جنبه‎های بهداشتی و سلامتی آن توجه می‎کنیم، در حالی که اگر بیشتر دقت کنیم، می‎بینیم که غیر از مزه و ارزش غذایی، جنبه‎های زیبایی‎شناختی غذا نیز برای ما اهمیت دارد. این را نه فقط در ترکیب ظاهری غذایی که سرو می‎شود، می‎توان ملاحظه نمود، بلکه فراتر از آن، می‎توان از ذائقه چشایی به عنوان یکی از حواسی که به اندازه بینایی و شنوایی و سایر حواس به زیبایی‎ توجه می‎کند، یاد کرد و آن را از جنبه‎ای زیبایی‎شناختی مورد بررسی قرار داد.

این نشست دوشنبه 31 تیر ساعت 17 تا 18:30 در کافه گالری 1930 واقع در خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به چهارراه نصرت، خیابان طوسی، کوچه شیوا، پلاک 13 برگزار می‎شود.