شناسهٔ خبر: 60266 - سرویس دیگر رسانه ها

وزارت علوم «بازرسان ویژه» استخدام می‌کند

مدیرکل لوایح، تدوین و تنقیح قوانین وزارت علوم گفت: قرار است افرادی به عنوان «بازرسان ویژه» از موسسات آموزشی و پژوهشی که احیانا در تولید و توزیع فروش پایان‌نامه نقش دارند، بازدید کنند.

وزارت علوم «بازرسان ویژه» استخدام می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسن وکیلیان در گفتگویی از تدوین طرحی به منظور بازرسی وزارت علوم از موسسات آموزش و پژوهشی خبر داد و اظهار کرد: قرار است وزارت علوم، افرادی را به عنوان «بازرسان ویژه» برای بازدید از موسسات آموزشی و پژوهشی که احیاناً در تولید، توزیع و فروش پایان نامه نقش دارند، به کار بگیرد.

مدیر کل لوایح، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم با تاکید بر اینکه این بازرسان در واقع ضابطان خاص دادگستری هستند، افزود: برای این افراد حکمی رسمی از سوی وزیر و یا معاون وزیر علوم صادر می شود.

وکیلیان در تشریح وظایف این بازرسان گفت: در جریان روند بازرسی ها، چنانچه شواهدی مبنی بر اقدام موسسه ای به فروش پایان نامه یافت شود، این بازرسان می توانند با حضور در محل، ادله جرم را ضبط و حتی به عنوان ضابط دادگستری، شکایتی را مطرح کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه این افراد این اختیار را دارند که با هماهنگی دادستان، موسسه متخلف را پلمب کنند، اظهار کرد: در حال حاضر این طرح تدوین و دستورالعمل تکالیف بازرسان مشخص شده است و ان شاءالله ظرف یک ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل لوایح، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم ادامه داد: تعداد بازرسان در کشور زیاد نخواهد بود، چرا که ضروری است طرح را به گونه ای اجرا کنیم که امکان نظارت بر کار خود این افراد نیز برای ما وجود داشته باشد.