شناسهٔ خبر: 60619 - سرویس دیگر رسانه ها

مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو برگزار می کند؛ شرح مغازله ادبیات و نگارگری اسلامی ایرانی

محمدعلی رجبی در دور جدید درسگفتارهای مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو، ارتباط ادبیات و نگارگری را در کلاسی با عنوان «شرح مغازله ادبیات و نگارگری اسلامی ایران» شرح می‌دهد.

شرح مغازله ادبیات و نگارگری اسلامی ایرانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی رجبی در دور جدید درسگفتارهای مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو، ارتباط ادبیات و نگارگری را در کلاسی با عنوان «شرح مغازله ادبیات و نگارگری اسلامی ایران» شرح می‌دهد.

محمدعلی رجبی هنر اسلامی ایران را مجموعه‌ای واحد در اشکال گوناگون می‌داند که به تعبیر ایشان هر یک آینه‌گردانی دیگری است. این آینه‌گردانی، با ترجمانی متناسب با زبان هریک از هنرها صورت می یابد. در این میان، ادبیات غنی اسلامی ایران، خصوصاً جلوه‌ شعر، بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری زبان و بیان هنر نگارگری اسلامی ایران داشته است. اگرچه زبان مشترک این هنرها برگرفته از ذات توحیدی تفکر اسلامی است، اما این آینه‌گردانی بدون یک مغازله‌ شاعرانه بین آن ها ممکن نیست.

به گفته علی امرایی مدیر اجرایی مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو، این درس‌گفتار در هشت جلسه توسط محمدعلی رجبی و خشایار قاضی‌زاده ارائه خواهد شد. در این دوره نگاره‌های هنرمندانی چون کمال‌الدین بهزاد و محمود فرشچیان دست مایه بحث و گفتگو خواهند بود.

گفتنی است مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو از نیمه‌ اول آبان ماه 1398 اقدام به ثبت نام دانشجو می‌کند و دوست‌داران مباحث علوم انسانی می‌توانند با مراجعه به سایت  ac.roozegarno.com و دنبال کردن صفحات و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به آدرس Roozegareno_ac@، به آخرین اخبار و اطلاعات لازم دست یابند.