شناسهٔ خبر: 60664 - سرویس دیگر رسانه ها

اعطای جایزه مصطفی (ص) به ۵ دانشمند برجسته جهان اسلام

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) از برگزاری سومین  دوره جایزه مصطفی (ص) در روز ۲۰ آبان خبر داد و گفت: در این دوره جایزه مصطفی (ص) در دو بخش «زیستی و پزشکی» به دو نفر به صورت مشترک و در بخش «عمومی» به سه نفر به صورت مشترک اعطا می‌شود.

جایزه مصطفی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  ایسنا، دکتر حسن ظهور در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) افزود: برای سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به ۲۰۲ نهاد و ۵۱۲ دانشمند برجسته در ۵۲ کشور فراخوان اعلام کردیم.

وی کل آثار ارسال شده در این دوره جایزه به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) را ۱۶۴۹ اثر ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به فناوری اطلاعات، ۶۱۴ اثر مربوط به زیستی و پزشکی، ۱۷۲ اثر مربوط به نانو و ۶۱۴ اثر مربوط به کلیه زمینه‌ها بوده است.

ظهور ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات چهار اثر، در حوزه زیستی و پزشکی چهار اثر، در کلیه زمینه‌ها دو اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) خاطر نشان کرد: در بررسی‌های نهایی بنا شده که در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی یک جایزه به دو اثر اعطا شود؛ افراد برگزیده در این بخش مقیم کشورهای اسلامی نیستند.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش عمومی که دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی هستند، سه نفر به صورت مشترک جایزه را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، غالب افراد برگزیده در این دوره از جایزه از کشورهای ایران و ترکیه هستند.

ظهور یادآور شد: همچنین ۵۰۰ داور و مشاور برجسته علمی از ۲۰۰ دانشگاه طرح‌های دریافتی را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و برگزیدگان را انتخاب کرده‌اند.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) تاکید کرد: مراسم اصلی اعطای جایزه و اعلام اسامی برندگان ۲۰ آبان ماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور دانشمندان برجسته علمی اعطا می‌شود.