شناسهٔ خبر: 60884 - سرویس دیگر رسانه ها

​هیات مدیره جدید انجمن صنفی ویراستاران شهر تهران انتخاب شدند

چهارمین نشست مجمع عادی عمومی اعضای انجمن صنفی ویراستاران شهر تهران، عصر (شنبه ۹ آذرماه) در محل نشر دانشگاهی برگزار و هیات مدیره جدید این نهاد صنفی انتخاب شدند.

​هیات مدیره جدید انجمن صنفی ویراستاران شهر تهران انتخاب شدند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  مهدی قنواتی، عضو پیشین هیات مدیره این انجمن با بیان اینکه این انجمن در سال ۹۵ به منظور ساماندهی امر ویرایش و نظارت بر امور ویرایش و نگارش نشر تشکیل شد تصریح کرد: این انجمن نخستین نهاد صنفی ویراستاری است که به منظور تربیت و آموزش  ویراستاران و پر کردن خلاهای موجود درحوزه ویرایش کتاب و تالیفات علمی و ادبی تشکیل شده است.

مسئول کمیسیون اموزش انجمن صنفی ویراستاران ادامه داد: این انجمن تاکنون موفق به برگزاری سه دوره آموزشی  ویرایش و نگارش با اختصاص بیش از ۳۰۰ ساعت زمان درسی شده و در قالب این دوره‌ها بیش از ۶۰ ویراستار تربیت و وارد عرصه کار و فعالیت شده‌اند.

این پژوهشگر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با اشاره به عضویت بیش از ۹۰ ویراستار در این نهاد صنفی تصریح کرد: با تصویب مجمع عمومی، ویراستاران فعال در رسانه‌های جمعی در حوزه‌های مختلف هم می‌توانند به عضویت این انجمن درآمده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد صنفی را توسعه امر آموزش دانست و تصریح کرد: به زودی در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی  در زمینه آموزش علاقه‌مندان به ویرایش منعقد خواهد شد.

براساس این گزارش در پایان ابن مجمع با حضور کلاته نماینده وزارت کار و امور اجتماعی انتخابات اعضای هیات مدیره جدید برگزار و از میان نامزدهای شرکت کننده: هومن عباسپور، مهدی قنواتی، مهناز مقدسی، گلی امامی و اصغر مهرپرور به عنوان هیات مدیره جدید انتخاب و پیام شمس‌الدینی هم به‌عنوان بازرس انجمن برگزیده شد.