شناسهٔ خبر: 61000 - سرویس دیگر رسانه ها

روایت کورش صفوی منتشر شد/انتقاد از شیوه مطالعه در رشته زبان شناسی

کتاب «روایت» نوشته کورش صفوی،‌ از مجموعه نگین‌های زبان‌شناسی انتشارات علمی منتشر شد.

روایت کورش صفوی منتشر شد/انتقاد از شیوه مطالعه در رشته زبان شناسی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آنچه صفوی می‌کوشد در کتاب «روایت» به تبیین برساند این است که زبان مقوله‌ای فرهنگی است و افراد براساس داده‌ها و اطلاعات فرهنگی‌ای که دارند به درک و تعبیری از متون می‌رسند، مقصود او از متن هم صرفا متن نوشتاری نیست و از نظر او حتی یک فیلم هم می تواند متنی برای درک و تعبیر باشد.

او همچنین در کتاب «روایت» از شیوه مطالعه در رشته زبان شناسی انتقاد کرده و معتقد است که برای رسیدن به نگرش در زبان شناسی، باید به پیشازبان رفت. صفوی در کتاب «روایت»، مخاطبان کتابش را دانشجویان زبان شناسی دانسته است.  شاید به همین خاطر است که از ذکر بسیاری از مقدمه ها در پرداخت کتاب، خودداری کرده؛ اعم از اینکه مشخصا وقتی از روایت حرف می زند، مقصود او از روایت دقیقا چیست؟ و در صفحه ۸۰ کتاب نهایتا تعریفی از روایت ارائه می‌کند.

این کتاب بخشی از انگاره‌ای را معرفی می‌کند که در قالب نوعی نگرش ادراکی برای مطالعه زبان مطرح شده است. بر اساس آنچه کورش صفوی مطرح می‌کند در این کتاب روایت در مفهومی خاص و بر حسب تعریفی ویژه مدنظر قرار می‌گیرد که می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های زبان‌شناسی و نیز مطالعات ادبی کارداشته باشد.

کتاب «روایت» نوشته کورش صفوی،‌ از مجموعه نگین‌های زبان‌شناسی انتشارات علمی در ۱۳۳ صفحه با قیمت ۳۹ هزار و پانصد تومان منتشر شده است.