شناسهٔ خبر: 61639 - سرویس دیگر رسانه ها

برگزاری آزمون های اسفندماه علوم پزشکی منوط به تصمیم قرارگاه کرونا

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: تاکنون آزمون های اسفندماه دانشجویان علوم پزشکی برقرار است و هر گونه تصمیم گیری درباره تعویق آن منوط به تصمیم قرارگاه کرونا وزارت بهداشت است.

برگزاری آزمون های اسفندماه علوم پزشکی منوط به تصمیم قرارگاه کرونا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر آبتین حیدرزاده در گفتگویی افزود: در حال حاضر تمام آزمون‌های اسفندماه گروه علوم پزشکی شامل آزمون داروسازی، آزمون‌های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و پیش کارورزی پزشکی در ۸ اسفند برگزار خواهد شد.

وی افزود: امروز در کمیته علمی و ستاد قرارگاه کرونا وزارت بهداشت درباره وضعیت برگزاری آزمون‌ها تصمیم گیری می‌شود و شرایط مشخص شده و اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: در حال حاضر تمام آزمون‌های اسفندماه برقرار است و به مراکز برگزار کننده آزمون‌ها نیز توصیه‌های ایمنی اعلام شده و وسایل استریل دست و هوا نیز در اختیار آنها گذاشته ایم. ضمن اینکه این امکان را فراهم کرده ایم که اگر داوطلبی مبتلا به بیماری حاد تنفسی است جدا از سایرین بنشیند و برای سایر داوطلبان در صورت علاقمندی ماسک داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سوالات آزمون‌های علوم پزشکی طراحی شده است و در قرنطینه‌های لازم نگهداری می‌شود. آزمون‌ها به صورت کاغذی و الکترونیک هستند و در صورت نیاز به تکثیر آمادگی لازم وجود دارد.

حیدرزاده اظهار داشت: کمتر از هزار نفر در آزمون داروسازی شرکت می‌کنند و حدود ۳ هزار نفر نیز در آزمون‌های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی شرکت خواهند کرد.