شناسهٔ خبر: 61641 - سرویس دیگر رسانه ها

تذکر به ۳۰ هیات علمی به دلیل رکود علمی/ قطع همکاری با ۲ نفر

معاون آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد که در سال ۹۸ به ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی به دلیل رکود علمی تذکر داده شد.

تذکر به ۳۰ هیات علمی به دلیل رکود علمی/ قطع همکاری با ۲ نفر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید حسین حسینی در گفتگویی از تذکر به ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی به دلیل رکود علمی خبر داد و گفت: البته این آمار در مقایسه با تعداد ۲ هزار نفری اعضای هیات علمی دانشگاه تهران، عدد زیادی نیست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با استناد به آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی گفت: براساس ماده ۳۲ آیین نامه اگر یک عضو هیات علمی ۳ سال متوالی نتواند ترفیع کسب کند، رئیس دانشگاه قانونا در گام نخست، پرونده وی را به هیاتی ارجاع می دهد که این هیات تمام سوابق فرد را مورد بررسی قرار می دهد.

حسینی در ادامه توضیح داد: در صورتیکه گزارش این هیات حاکی از رکود علمی عضو هیات علمی بوده و یا صلاحیت وی را برای اجرای وظایف محوله، بعنوان عضو هیات علمی تایید نکند، دانشگاه در گام بعدی، پرونده شخص را به هیات ممیزه دانشگاه ارجاع خواهد داد که در چنین شرایطی، عضو هیات علمی، عملا مشمول رکود علمی می شود.

وی خاطرنشان کرد:در صورتی که سوابق خدمتی این فرد کم باشد، قاعدتا دانشگاه ارتباط استخدامی خود را با او قطع می کند، اما اگر بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت داشته باشد با هماهنگی سازمان بازنشستگی، می توان شرایط بازنشستگی را برای او فراهم ساخت.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه اعلام کرد که طی چند سال اخیر برای یکی ۲ نفر از اعضای هیات علمی به دلیل رکود علمی قطع ارتباط شده است.