شناسهٔ خبر: 61743 - سرویس دیگر رسانه ها

سحر اژدم‌ثانی برنده جشنواره بین‌المللی شعر «فریادِ زن» مکزیک شد

سحر اژدم‌ثانی برنده جشنواره بین‌المللی شعر «فریادِ زن» مکزیک شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سحر اژدم‌ثانی با ترانه انگلیسی «سانسور» برنده جشنواره بین‌المللی شعر «فریادِ زن» مکزیک با موضوع حقوق زنان شد. به گفته مسئولان این جایزه این شعر، در کتابی توسط انتشارات آمازون منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر «فریادِ زن» Woman Scream بیش از صدها شعر با موضوع حقوق زنان از سراسر دنیا را دریافت کرد که در نهایت، ۴۲ شعر از آنها گلچین شده و برندگان این دوره، همزمان با ۸ مارس ۲۰۲۰ روز جهانی زن اعلام شدند که شعرهای برنده نیز در روز ۱۴ مارس ۲۰۲۰ در کتابی توسط انتشارات آمازون منتشر شد که سحر اژدم‌ثانی با ترانه انگلیسی «سانسور» Censorship به‌عنوان نخستین ایرانی و تنها نماینده ایران، برنده این دوره از جشنواره شد.

۴۲ شعر برگزیده در این اثر ادبی از شاعران ۲۶ کشور جهان از جمله، انگلستان،آلاسکا، هندوستان، فنلاند، ارمنستان، آمریکا، استرالیا، ایرلند، آرژانتین، رومانی، جمهوری دومینیکن، مقدونیه، کانادا، سودان، اسکاتلند، برزیل، آلبانی، زیمبابوه، ایتالیا، زامبیا، صربستان، جنوب آفریقا و ایران را شامل می‌شود.

رسالت Woman Scream احترام به زنان و ایجاد فراخوان آگاهانه علیه خشونت زنان از طریق هنر در کل ماه مارس است و هدف این رویداد ادبی ارج نهادن به زنان و اهمیت آنها در جامعه است.

برگزیده‌ شدن «سانسور» در جشنواره بین‌المللی شعر «فریادِ زن» مکزیک، سومین جایزه این ترانه انگلیسی به‌شمار می‌رود. این شعر، در نخستین حضور بین‌المللی خود در جشنواره بین‌المللی شعر «وایلد ساوند» WILDsound در کشور آمریکا برنده شد و در ادامه حضورهای جهانی خود به‌عنوان اشعار برگزیده سال ۲۰۱۹ توسط مجله بین‌المللی ادبی «اکتبر هیل» October Hill نیویورک منتشر شد.

ترانه انگلیسی «سانسور» که با نام «این زن» در کتاب مجموعه اشعار «تا ماه پر کشیدم» سروده سحر اژدم‌ثانی در ایران منتشر شده است با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری اواخر دی ماه امسال در تهران رونمایی شد و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر کشور قرار گرفت.