شناسهٔ خبر: 62293 - سرویس دیگر رسانه ها

جزئیات ارائه گرنت فناوری به پایان نامه و رساله های دانشجویان

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: از هفته آینده تقاضاها برای ارائه گرنت فناوری در حوزه ICT دریافت و در یک بازه ۲ ماهه بررسی و اعلام نتیجه می شود.

جزئیات ارائه گرنت فناوری به پایان نامه و رساله های دانشجویان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی کشمیری در گفتگویی درباره جزئیات ارائه گرنت های فناوری به شرکت‌های نوپا و دانشگاه‌ها گفت: در واقع ما ۳ نوع گرنت داریم؛ نخست، گرنتی که به پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) تعلق می‌گیرد، دوم، گرنت های مربوط به فعالیت‌های اعضای هیأت علمی در سرچ لب‌ها، و دیگری هم گرنت هایی که شامل حال شرکت‌های نوپایی که در داشگاه ها و مراکز پژوهشی فعالیت می‌کنند، می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبین این گرنت ها، اساساً دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هستند، افزود: گرنت های یاد شده، با حمایت‌های وزارت علوم، پارک‌های علمی فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و برخی سازمان‌های علاقمند به حمایت از تحقیقات علمی، صورت می‌گیرد.

کشمیری ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در گام نخست و به منظور راه اندازی دور اول ارائه گرنت ها، تقاضاها از هفته آینده دریافت و در یک بازه زمانی ۲ ماهه، بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این دور، وزارت ارتباطات و پارک فناوری فاوا به عنوان سازمان حامی حضور پیدا کرده اند، برنامه به این ترتیب است که در دور نخست، در ۵ استان، گرنت ها با موضوعات مرتبط با حوزه‌های آی سی تی (ICT) به رساله‌ها و پایان نامه‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: پیش بینی ما این است که رقمی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان از منابع، مورد استفاده قرار بگیرد.