شناسهٔ خبر: 63021 - سرویس دیگر رسانه ها

جایگاه سخن نزد شمس تبریزی

سی‌وچهارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی در روز چهارشنبه دوم  مهر با سخنرانی ایرج رضایی به «جایگاه سخن نزدشمس تبریزی» اختصاص دارد.

جایگاه سخن نزد شمس تبریزی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  شمس، بی‌شک یکی از صرافان و نقادان بزرگ سخن در فرهنگ ماست. اگر بخواهیم آموزه‌های شمس را صرفا از منظر نیازهای انسان امروز ایرانی، بنگریم و بسنجیم؛ با دلیری می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین درس‌های شمس که واجد اهمیت بسیار است و سزاوار توجه و درنگ فراوان، نگاه تازه و ممتاز و متمایز اوست به مقوله‌ی سخن.

 در روزگاری که سخن‌ها به کردار بازی شده و پُرگویی و پراکنده‌گویی و ژاژخایی، چه در عرصه‌ روابط فردی و چه در عرصه‌های عمومی و اجتماعی، مذهب مختار زمانه؛ مجموع نظرگیر سخنان شمس در باب سخن، و تاملات عمیقی که از او در این باب به یادگار مانده، می‌تواند در اصلاح کژی‌ها و ناموزونی‌های سخن، بس کارساز و گره‌گشا باشد.  شمس، بی‌شک یکی از صرّافان و نقادان بزرگ سخن در فرهنگ ماست.

سی‌وچهارمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی در روز چهارشنبه دوم  مهر ساعت ۱۱صبح با سخنرانی ایرج رضایی به «جایگاه سخن نزدشمس تبریزی» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter این درس‌گفتار را به صورت زنده مشاهده کنند.