شناسهٔ خبر: 63104 - سرویس دیگر رسانه ها

آغاز ثبت نام وام های دانشجویی از ۱۵ مهر/ افزایش وام های دانشجویی

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام وام های دانشجویی از ۱۵ مهر آغاز می شود و فرایند ثبت نام وام های دانشجویی طی چند روز آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

آغاز ثبت نام وام های دانشجویی از ۱۵ مهر/ افزایش وام های دانشجویی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ الیاس منیری در گفتگویی درباره آغاز ثبت نام وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: ثبت نام وام های دانشجویی از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید دانشجویان می توانند در ۵ نوع وام تحصیلی، شهریه، ضروری، مسکن و ویژه دکتری ثبت نام کنند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: نظام پرداخت و باز پرداخت وام‌های دانشجویی متحول شده و از سال تحصیلی جدید تغییر خواهد کرد، در گذشته حدود ۲۱ نوع وام وجود داشت که به ۵ گروه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هیچ وامی حذف نشده و در عمل چند وام ذیلِ یک رویداد و یک عنوان قرار گرفته اند، افزود: بخشنامه ثبت نام وام های دانشجویی و فرایند آن طی چند روز آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

به گزارش مهر، مبالغ وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید افزایش یافتند. در سال تحصیلی پیش رو وام‌ها به لحاظ مبلغ تقویت شدند، وام تحصیلی که از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود به ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین در سیستم جدید وام شهریه که از وام های پرتقاضا و پر استقبال صندوق رفاه است و در گذشته در مقطع دکترای تخصصی ناپیوسته سه میلیون و پانصد هزارتومان بود تا پنج میلیون افزایش داشته است.

وام ضروری نیز قبلا یک میلیون تومان بوده که در حال حاضر به صورت رویداد در موارد خاص از ۳ میلیون تا ۵ میلیون پرداخت می شود.

همچنین وام مسکن متاهلان در تهران از ۱۰ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است و در کلان شهرها تا ۲۰ میلیون و در سایر شهرها تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت. امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای وام تحصیلی پیش‌بینی شده است .