شناسهٔ خبر: 63108 - سرویس دیگر رسانه ها

تنها یک نویسنده در لیست 100نفره مجله تایم

هر سال مجله مشهور تایم در لیستی 100نفره اسامی بانفوذترین شخصیت‌های جهان را در یک سال گذشته منتشر می‌کند.

تنها یک نویسنده در لیست 100نفره مجله تایم

به گزارش  فرهنگ امروز  به نقل از ایبنا؛ هر سال مجله مشهور تایم در لیستی 100نفره اسامی بانفوذترین شخصیت‌های جهان را در یک سال گذشته منتشر می‌کند که شامل سیاستمداران، هنرپیشه‌ها، نویسندگان، ورزشکاران، دانشمندان و تمام افراد مشهور در جهان می‌شود. امسال متاسفانه با علم به اینکه ادبیات تاثیر زیادی در تغییر فرهنگ‌ و سرنوشت کشورها دارد، در لیست این مجله در سال 2020 تنها نام یک نویسنده دیده می‌شود.
 
در آخرین لیست افراد بانفوذ و تاثیرگذار در جهان امسال از بین نویسندگان تنها نام «تامی ادیمی» نویسنده رمان پرفروش کودکان خون و استخوان دیده می‌شود. ادیمی نویسنده نیجریه‌ای ساکن آمریکا در سال‌های اخیر با استقبال زیادی از سوی مخاطبان آمریکایی قرار گرفته است.
 
مسئولان مجله می‌گویند نام تامی ادیمی را به این خاطر در لیست افراد بانفوذ جهان آورده‌اند که آثار و داستان‌های این نویسنده زن آفریقایی‌تبار تاثیر زیادی در جوانان و خلاقیت آنها برای نوشتن داشته است. به گفته تحلیل‌گران ادبی مطالعه رمان‌های ادیمی الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان جوان در آمریکا بوده است.
 
البته نام ابرام ایکس.کندی نویسنده سیاه‌پوست کتاب جنجالی مهرشده از ابتدا نیز در لیست 100 نفره تایم قرار داده شده است ولی در معرفی این لیست نام این نویسنده به عنوان پیشگامان ذکر شده است. سال گذشته نیز لیست تایم تنها یک نویسنده داشت که نام مارلون جیمز به عنوان نویسنده ذکر شده بود.