شناسهٔ خبر: 63126 - سرویس دیگر رسانه ها

زمان پذیرش نودانشجویان هنوز مشخص نیست

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: هنوز مشخص نشده که آیا دانشجویان نوورود از آبان ماه به دانشگاه خواهند آمد یا از بهمن و اصولا این وزارت علوم است که در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

زمان پذیرش نودانشجویان هنوز مشخص نیست

به گزارس فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعید حبیبا در گفتگویی درباره پذیرش نودانشجویان در ترم جدید گفت: به دلیل شرایط کرونایی در کشور و افزایش آمار مبتلایان، این موضوع هنوز مشخص نشده که آیا دانشجویان نوورود از آبان ماه به دانشگاه خواهند آمد یا از بهمن و اصولاً این وزارت علوم است که در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شرایط موجود کرونا همه برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داده؛ به این معنا که در حال حاضر امکان تصمیم گیری درست درباره نحوه پذیرش دانشجویان جدید وجود ندارد و نمی‌توان با قاطعیت در این مورد اظهار نظر کرد. لذا باید منتظر ماند و سپس با توجه به شرایط کرونا در سطح تهران، تصمیم درست را اتخاذ کرد.

حبیبا با بیان اینکه برای ترم جدید تحصیلی فقط از ۴۰ درصد ظرفیت خوابگاهی دانشگاه تهران استفاده می‌شود، تاکید کرد که اولویت اسکان با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این میان اولویت با دانشجویان دکتری و افرادی که پایان‌نامه‌هایشان به تصویب رسیده و برای انجام کارهای تحقیقاتی خود باید در خوابگاه اسکان داشته باشند، خواهد بود.

وی درباره وضعیت غذای دانشجویان نیز گفت: با چند پیمانکار در حال مذاکره هستیم تا امکانی فراهم شود که بتوانیم غذای بسته بندی شده به دانشجویان بدهیم.

حبیبا با اشاره به اینکه بیشترین رقم پرداختی دانشجویان برای غذا رقمی حدود ۲۰۰۰ تا ۲,۵۰۰ تومان است، افزود: قیمت میانگین واقعی غذا، هم اکنون بالای ۲۰ هزار تومان است که در واقع مابه‌التفاوت هزینه تمام شده و رقمی را که دانشجو پرداخت می‌کند، دولت در قالب یارانه متقبل می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: در رابطه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بعد از پایان حذف و اضافه (۱۵ مهرماه) بخشنامه‌ای را صادر می‌خواهیم کرد که بر اساس آن، دانشجویانی که از قبل در خوابگاه‌ها اسکان داشتند و مجدداً تمایل به اقامت در خوابگاه دارند، تقاضای خود را ثبت کنند تا بتوانند در خوابگاه‌ها ساکن شوند.