شناسهٔ خبر: 63180 - سرویس دیگر رسانه ها

امسال چه تعداد هیات علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند؟

رئیس هیات جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از استخدام حدود ۱۰۰۰ هیات علمی در دانشگاه های وزارت علوم و کمتر از ۲۰۰۰ هیات علمی نیز در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

امسال چه تعداد هیات علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  ایسنا؛ دکتر محمدعلی کی نژاد  ضمن بیان این مطلب از جذب سالیانه حدود ۱۰۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های دولتی وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: ما در سال های گذشته تقریبا ۱۰۰۰ عضو هیات علمی جذب کردیم و برای سال جاری نیز حدود ۹۶۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه های دولتی استخدام خواهیم کرد و مجوز جذب این افراد از سازمان امور اداری و استخدامی کشور کسب شده است. در واقع بودجه جذب این افراد نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برآورد ما این است که جذب حدود ۹۶۰ عضو هیات علمی در دانشگاه ها برای امسال کافی باشد و یقین داریم با جذب این افراد تا حدودی نیازهای دانشگاه ها رفع خواهد شد.

رئیس هیات جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در خصوص وضعیت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در وزارت بهداشت خدمات مختلفی اعم از درمانی و پزشکی نیز ارائه می شود از فارغ التحصیلان دوره های پزشکی در تخصص های مختلف با عنوان طرح استفاده می کنند و این افراد باید در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول ارائه خدمت شوند و بعد از گذراندن طرح کار بر اساس اعلام نیاز دانشگاه ها و مجوز اعلامی از سوی وزارت بهداشت جذب دانشگاه ها خواهند شد.

کی نژاد تاکید کرد: در وزارت بهداشت نیز سالیانه حدود و یا کمتر از ۲۰۰۰ هیات علمی جذب دانشگاه های علوم پزشکی می شوند و بعید می دانم دانشگاه ها تمامی این آمار را بتوانند جذب کنند. چرا که از پتانسیل طرح فارغ التحصیلان استفاده می کنند.

رئیس هیات جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان علوم پزشکی که در حال گذراندن طرح خود در دانشگاه ها هستند یک سال قبل از اتمام دوره طرح می توانند تقاضای جذب را ارائه دهند و دانشگاه ها نیز بنابر تقاضای خود این افراد را جذب می کنند.

دکتر کی نژاد همچنین در خصوص وضعیت اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه ها نیز گفت: این افراد قانون خاص خود را دارند و تقریبا بر اساس قانون اساتید تا سن ۷۰ سالگی می توانند در دانشگاه ها ارائه خدمت دهند و دانشگاه ها دوسال قبل از بازنشستگی از اعضای هیات علمی خود برنامه جایگزین اعضای هیات علمی خود را دارد. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.