شناسهٔ خبر: 63724 - سرویس کتاب و نشر

مقدمه کیمبریج بر

ویرجینیا وولف

وولف رمان های رئالیستی و تجربه گرای وولف، روشنگر باطن انسان هایی است که تحت تاثیر رفتار جامعه، هر کدام به گونه ای آسیب دیده اند. او در کنار این تصاویر شفاف و واقع گرایانه، نگاه روانکاوانه ای که از آدم ها و اجتماع ارائه می دهد، مدام به نقد سیاست ها و مناسبت های اجتماعی می پردازد.

مقدمه کیمبریج بر ویرجینیا وولف

جین گلدمن

مترجم: مریم سربندی فراهانی

ناشر: علمی و فرهنگی

تعداد صفحه: ۲۳۲ صفحه

قیمت: ۳۵ هزار تومان

ما کلماتیم، ما زندگی هستیم

فرهنگ امروز/ میرشمس الدین فلاح هاشمی:

اگر بخواهیم یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین نویسندگان زن تاریخ را نام ببریم، نمی توانیم از کنار نام "ویرجینیا وولف" عبور کنیم بدون آن که به و آثارش نپردازیم. نویسنده ای که شاید بتوان گفت مهم ترین مواجه را با مدرنیته در پیش گرفت و بخاطر فضای مردسالارانه عصر خویش (قرن بیستم) به عنوان یکی از مطرح ترین نویسندگان "فمینیست" دنیا مشهور شد. کسی که در آثارش نگاهی نقادانه به جایگاه زن در جامعه دارد. وولف در اثر "اتاقی از آن خود" این مساله را به صراحت بیان می کند و اذعان می دارد که زن ها نمی توانند آزادانه، خلاقیت و نبوغشان را به کار گیرند.

آثار ویرجینیا وولف به گونه ای بازتاب زندگی پر فراز و نشیب اوست. رمان های رئالیستی و تجربه گرای وولف، روشنگر باطن انسان هایی است که تحت تاثیر رفتار جامعه، هر کدام به گونه ای آسیب دیده اند. او در کنار این تصاویر شفاف و واقع گرایانه، نگاه روانکاوانه ای که از آدم ها و اجتماع ارائه می دهد، مدام به نقد سیاست ها و مناسبت های اجتماعی می پردازد.

ویرجینیا وولف خود را با آثاری چون؛ "خانم دلوی"، "به سوی فانوس دریایی"، "اتاقی از آن خود" و رمان نامدارش؛ "اورلاندو" در ادبیات بریتانیا و البته در ادبیات جهان اثبات می کند.

او که در سال‌های بین دو جنگ جهانی اول و دوم، از چهره‌های سرشناس محافل ادبی لندن و از مهره‌های اصلی انجمن روشنفکری بلومزبری بود در طول زندگی بارها دچار بیماری روانی دوره‌ای شد و در نهایت در سال ۱۹۴۱ به زندگی خود پایان بخشید.

"جین گلدمن"؛ دانشیار دانشگاه داندی بریتانیا در اثر "مقدمه کیمبریج بر ویرجینیا وولف" دست به پژوهشی درباره زندگی، آثار و جایگاه این نویسنده شهیر زده است. در این اثر ارزشمند که گلدمن آن را مرهون  انجمن بین المللی وولف پژوهان می داند سعی شده است تا هر آنچه را که برای مخاطب عادی (خوانندگان آثار او) و مخاطب خاص (پژوهشگران) مهم است بیاید. بخصوص اینکه منابعی که در پایان اثر ذکر می شود برای محققان آثار او بسیار حائز اهمیت است.

در سرآغاز این اثر آمده است: "مطالعه آثار ویرجینیا وولف برای دانشجویان ادبیات مدرن ضروری است. او در رمان ها، داستان های کوتاه، مقالات، رساله ها و نامه های شخصی اش مدرن را کاوش کرد، زیر سوال برد و از نو ساخت."

در اثر مقدمه کیمبریج بر ویرجینیا وولف نوشته جین گلدمن که نشر علمی و فرهنگی آن را با ترجمه خانم مریم سربندی فراهانی راهی بازار نشر کرده است، در چهار فصل (زندگی، شرایط، آثار، نگاه نقادانه) به تمامی مراتب زندگی پرتلاطم وولف و مهم تر از همه، نقد و بررسی آثار او پرداخته شده است.