شناسهٔ خبر: 63972 - سرویس دیگر رسانه ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: دیوان عدالت اداری نباید به محتوای علمی ورود کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری با مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی تطابق ندارد.

دیوان عدالت اداری نباید به محتوای علمی ورود کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور کبگانیان در گفتگویی درباره حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری گفت: تصمیم دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور مطرح و توسط اعضا نقد شد.

وی ادامه داد: البته بهتر بود به دلیل حساسیتی که این موضوع دارد، توسط مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به نظر می‌رسد این موضوع با مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی تطابق ندارد. در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود مراجع قضائی به مطالب و محتوای علمی تغییر کرده است و دیوان و مراجع قضایی تنها می‌توانند به صورت شکلی ورود پیدا کنند نه محتوایی.

وی افزود: برداشت ما در جلسه این بود که این موضوع که ماده ۱۹ آئین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان لغو شود، ورود به محتوا است ولی باز هم در این باره با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه خواهیم داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هیئت عالی نظارتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و در وزارت علوم مستقر است و اگر کسانی بخواهند شکایت کنند می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

وی افزود: این هیئت عالی مرجع رسیدگی محتوایی به تصمیمات علمی است. در آن هیئت عالی نظارت، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عضویت دارند.

به گزارش مهر، اخیراً هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شرط چاپ یک مقاله علمی- پژوهشی مستخرج از رساله دکتری را برای دفاع از پایان نامه خلاف قانون دانست و آن را ابطال کرد.