شناسهٔ خبر: 64051 - سرویس دیگر رسانه ها

حلقه مطالعاتی کتاب اخلاق نیکوماخوسی ارسطو تشکیل می‌شود

به همت کانون اندیشه جوان حلقه مطالعاتی کتاب اخلاق نیکوماخوسی ارسطو برای مطالعه و بررسی نسبت قانون و اخلاق اهمیت از ۶ بهمن ماه تشکیل می‌شود.

حلقه مطالعاتی کتاب اخلاق نیکوماخوسی ارسطو تشکیل می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پس از جنگ جهانی دوم و فجایع انسانی بی‌حد و حصری که در آن سال‌ها رخ داد، جوامع بشری مجدداً به پرسش چیستی قانون و نسبت آن با اخلاق و «شایستگی» بازگشتند. پرسش اصلی این بود که آیا ممکن است قانون آن اندازه از اخلاق مستقل باشد که به‌مثابه یک ابزار در دست حکومت‌های سرکوب‌گر عمل کند؟

کتاب اخلاق نیکوماخوسی برای مطالعه و بررسی نسبت قانون و اخلاق اهمیت فراوانی دارد. از جمله دلایل اهمیت این کتاب آن است که پس از عصر رنسانس کتاب اخلاق نیکوماخوسی به یکی از منابع نظام اخلاقی و حقوقی اروپای مدرن بدل شد. از دیگر دلایل دیگر اهمیت این کتاب، توجه ویژه فلاسفه حقوق معاصر در قرن اخیر به این کتاب است.

به همین منظور حلقه مطالعاتی «نسبت اخلاق و قانون در اندیشه ارسطو» با محوریت کتاب اخلاق نیکوماخوسی در کانون اندیشه جوان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبدالصالح شاهنوش سرپرست پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضائیه و استاد حوزه و دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای اطلاع از چگونگی برگزاری دوره، قیمت و تخفیفات دوره و ثبت نام در واتس‌آپ به شماره تماس ۰۹۱۳۴۴۱۶۰۹۶ پیام بدهند.