شناسهٔ خبر: 64478 - سرویس دیگر رسانه ها

نامزدهای فیلمنامه اقتباسی جایزه اُسکار

دیشب نامزدهای جایزه اُسکار سال 2021 به صورت آنلاین توسط پریانکا چوپرا و نیک جوناس اعلام شد و پنج اثر در بخش نامزدهای فیلمنامه اقتباسی معرفی شدند. در میان نامزدهای بخش فیلمنامه اقتباسی نام رامین بحرانی، فیلمساز و نویسنده ایرانی-آمریکایی برای فیلم «ببر سفید» به چشم می‌خورد.

نامزدهای فیلمنامه اقتباسی جایزه اُسکار

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  مراسم اعلام جوایز اُسکار با همکاری پریانکا چوپرا و نیک جوناس شب گذشته به صورت آنلاین برگزار شد و نامزدهای بخش‌های مختلف معرفی شدند.
 
در بخش فیلمنامه اقتباسی «ببر سفید»، «بورات»، «پدر»، «سرزمین عشایر»، و «یک شب در میامی» نامزد دریافت جایزه شدند. فیلم «پدر» در بخش اصلی جوایز و در میان نامزدهای بخش بهترین فیلم هم حضور دارد.
 
«ببر سفید» نوشته آراویند آدیگا، نویسنده هندی است که در سال 2008 برنده جایزه بوکر هم شد. رامین بحرانی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس 45 ساله ایرانی-آمریکایی فیلمنامه اقتباسی این کتاب را نوشته است.
 
«ببر سفید» داستان پسرکی به اسم بالرام هالوای را روایت می‌کند که سال‌ها در هندوستان کارگری کرده است. پسرک نیز در نهایت به حرفه کارگری روی می‌آورد. با اینکه علاقه زیادی به خانواده‌اش دارد و گاهی خودش را فدای خانواده می‌کند اما در نهایت به فساد و دروغ‌گویی کشیده و تبدیل به شخصیتی منفی می‌شود.
 
«پدر» به کارگردانی فلورین زِلر بر اساس نمایشنامه‌ای فرانسوی از خود کارگردان است. مردی در دوره پیری کمک فرزندش را رد می‌کند و تلاش می‌کند شرایط تغییریافته‌اش را درک کند و در این میانه به عشق عزیزانش و ذهن خودش شک کند.
 
در میان نامزدهای بخش فیلمنامه اقتباسی «سرزمین عشایر» برنده امسال جایزه گلدن‌گلوب شد و بخت اصلی دریافت اُسکار به حساب می‌آید.
 
سال گذشته «جوجو ربیت» یا «جوجو خرگوش» نوشته تایکا وایتیتی به عنوان برنده انتخاب شد. «جوجو ربیت» بر اساس رمانی از کریستین لونز به نام «آسمان‌های در قفس» نوشته شده است.
 
«اُسکار» جایزه سال آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی آمریکا است که هر ساله برگزار می‌شود.