شناسهٔ خبر: 64521 - سرویس سایر حوزه‌ها

خرید تلویزیون سونی

تلویزیون

برند ژاپنی سونی به عنوان یک کمپانی پیش رونده درتولید لوازم صوتی و تصویری فعالیت می کند. تلویزیون های سونی یکی از گران قیمت ترین تلویزیون ها در سطح جهان شناخته شده اند و تنوع و کارایی در آن ها بسیار زیاد است و پاسخگوی هر سلیقه ای است. به همین دلیل است که هر آن چه از یک تلویزیون انتظار داریم می توانیم در تلویزیون های سونی پیدا کنیم. درکل می توان گفت امروزه کمتر کسی پیدا می شود که در منزلش حداقل یک وسیله الکترونیکی سونی نداشته باشد. با ما همراه باشید تا شما را با انواع مختلف تلویزیون های سونی آشنا کنیم.

جهت خرید و استعلام به روز قیمت تلویزیون سونی با کارشناسان فروش بانه تک تماس بگیرید.

ویژگی های تلویزیون سونی

  • دقت بالای تصویر
  • سیستم بالای صوتی 
  • ساخت و طراحی بر اساس تکنولوژی های روز دنیا
  • قرارگیری در رده بهترین تلویزیون های جهان

اما بهتر است بگوییم یکی از معایبی که تلویزیون های سونی دارد این است که با وجود خاصت اندروید درآن ها سرعت کندی نسبت به سایر برندهای تلویزیون دارد و مستعد کاهش سرعت معمولی هستند.

شناخت انواع تلویزیون سونی بر اساس کد شناسایی آن ها

جهت شناخت مدل تلویزیون سونی تنها کاری که انجام می دهیم این است که کد نوشته شده روی محصول را باید بررسی کنیم. این کد که همراه با نام و مدل تلویزیون است گویای شماره مدل، سال تولید و بسیاری از موارد دیگر است. به عنوان مثال مدل هایی از تلویزیون های سونی که متناسب با بودجه های خاص طراحی شده اند با علامت KDL شناسایی می شوند اما سایر مدل ها با XBR شروع می شوند. جهت تشخیص کد XBR به سه عدد آخر آن توجه می کنیم به این صورت که هرچه این عدد بالاتر باشد قیمت آن گران تر می شود. برای مثال تلویزیون با مدل XBR55X900E یک تلویزیون با سایز55 اینچ و وضوح بالا می باشد که در سال 2017 تولید شده است و اندازه مدل KDL32W600D 32 اینچ و در سال 2016 تولید شده است.

پلتفرم‌های انواع تلویزیون سونی

پلتفرم هوشمند را معمولا افرادی که با گوشی های موبایل و یا در کل با سیستم عامل اندروید کار کرده اند بیشتر درک می کنند. پلتفرم هایی که در تلویزیون های سونی وجود دارد جزء پلتفرم های با کیفیت و سریع نیست اما همین ویژگی باعث شده است که ارتباط بسیار خوبی بین گوشی های تلفن همراه و تلویزیون ها ایجاد شود و دسترسی به محتوا آسان تر و سریع تر انجام می شود.

سیستم عامل‌های کاربردی در تلویزیون های سونی

سیستم عامل یکی از مسائل مهم در دسته بندی انواع تلویزیون ها است که توسعه و کاربردهای سیستم عامل در کیفیت آن اهمیت زیادی دارد. آخرین نسخه سیستم عامل اندروید به نام اندروید نوقا که مخصوص تلویزیون است در دسترس کاربران تلویزیون قرار گرفته است و در این سیستم عامل ها می توان از Google Play و Google Store نیز استفاده بهینه کرد.

کیفیت تصویر تلویزیون سونی

در مواقعی که کیفیت پنل و عمر دستگاه را بخواهیم بررسی کنیم تلویزیون های سونی در این موارد مناسب هستند. قیمت بالای تلویزیون های سونی بیشتر به دلیل کیفیت خوب پنل و تصویر، کنتراست و رنگ ها است و گزینه تاخیر ورودی در این تلویزیون ها بسیار کم است. به همین دلیل همه بازی های ویدئویی در این تلویزیون ها با کیفیت بسیار بالا اجرا می شوند. کیفیت تصویر به صورت HD و FULL HD و 4k است و پنل ها به صورت IPS  و OLED و VA نیز ارائه می شوند.

علت گران بودن تلویزیون های سونی  

قیمت بالای تلویزیون های سونی به دلیل کیفیت بالای تصویر و دیگر ویژگی های خاص در آن ها است. قابلیت Motion در تلویزیون های سونی یکی از قابلیت هایی است که در تمامی تلویزیون های سونی وجود دارد و سرعت حرکت یا motion handling درتلویزیون های سونی نیز به صورت کاملا قوی طراحی شده است. لرزش کمی در این طراحی در نظر گرفته شده است و علاوه بر این قابلیت ها از کالیبره کردن نیز برخوردار است. دیگر ویژگی های سونی پردازشگر قدرتمندی که در تلویزیون های آن وجود دارد می توان نام برد و پردازشگرهای x reality در همه تلویزیون های سونی قرار گرفته است. سری XBR ازبهترین مدل های تلویزیون های سونی است که در این مدل ها کیفیت تصویر به صورت 4k است و HDR نیز در آن ها اعمال شده است.

تلویزیون SONY X940E

این مدل از تلویزیون های سونی بهترین مدلی است که تا به حال تولید شده است. ویژگی Local Dimming در این مدل بسیار استفاده شده است و به این صورت است که سیاهی، عمق مشکی و کنتراست را افزایش می دهد. یکی از بزرگ ترین معایب این مدل این است که اگر در زاویه 45 درجه به نسبت این تلویزیون بنشینیم کیفیت تصاویر کاهش چشمگیری می کند. همچنین حرکت سریع و موشن در این مدل ضعیف است.

تلویزیون SONY X930E

این مدل یکی از گران قیمت ترین تلویزیون های سونی به شمار می رود. کیفیت در تصویر آن بی نظیر، توانایی نمایش طیف بالای رنگ ها، کنتراست، قابلیت نوردهی و بک لایت در این مدل بسیار عالی است. ابعادی که از این مدل در بازار موجود است در اندازه های 55 و 65 اینچ هستند. قابلیت motion handling در این مدل بسیار قوی است.

تلویزیون SONY X9000E

این مدل از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است. در قسمت Local Dimming ضعف وجود دارد ولی در ویژگی های LED، طیف رنگی و انعطاف پذیری آن با سایر مدل های سونی رقابت می کند.

تلویزیون SONY X8500E

کیفیت تصویر در این مدل 4k است. قابلیت motion handling در آن بسیار عالی است اما متاسفانه روشنایی خوبی ندارد. به همین دلیل در اتاق های پرنور آزار دهنده است. دیگر عیب های آن نیز زاویه دید کم آن را می توان نام برد.

تلویزیون SONY X8000E

این مدل جزء تلویزیون های هوشمند سونی قرار می گیرد و زاویه دید آن گسترده است. این مدل نیز طیف وسیع رنگ ها را نشان می دهد و حرکت موشن را تفکیک می کند. عمق سیاه آن ضعیف و برای محیط های کم نور نامناسب است.

تلویزیون Z8H  با جدید ترین تکنولوژی روز

سونی در سال 2020 یکی از بهترین مدل های تلویزیون خود را رونمایی کرد که جزء بهترین و قوی ترین تلویزیون ها به شمار می رود. این مدل از تمام تکنولوژی ها مانند دالبی، HDR و Acoustic Multi-Audio نیز پشتیبانی می کند.