شناسهٔ خبر: 64541 - سرویس سایر حوزه‌ها

محتوای یونیک

یونیک

محتوای یونیک به محتواهایی گفته می شود که از نظر مفهوم، سبک نوشتار، نوع نگارش، تیتر های موجود با سایر محتوا های مرتبط متفاوت بوده و به عبارت دیگر این محتوا به صورت اختصاصی برای وب سایت شما نگارش شده باشد و هیچ جمله ای از آن کپی سایت های دیگر نباشد. همانطور که می دانیم بر اساس قوانین گوگل یک محتوا با کیفیت به شمار می رود که کپی سایر سایت ها نبوده و به صورت ویژه برای این سایت نوشته شده باشد. اگر محتوای مورد استفاده ی شما یونیک باشد و قوانین سئو در آن رعایت شده باشد، در صورت جستجوی کلمات کلیدی آن، گوگل وب سایت شما را در صفحه اول جستجو قرار می دهد. در این مطلب سایت آیلین وب قصد دارد شما را با محتوای یونیک آشنا کند.

محتوای یونیک چیست؟

برای توضیح تولید محتوای یونیک ابتدا باید بگوییم محتوا های مورد استفاده در سایت ها به دو بخش محتوای کپی و محتوای غیر کپی تقسیم می شوند. همانطور که می دانیم محتوای کپی آن دسته از محتو می باشد که به صورت کامل یا بخش بخش از یک سایت دیگر کپی شده و در این سایت قرار داده می شود. به این صورت گوگل رتبه ی پایینی به این سایت می دهد و در صورت جستجوی کلمات کلیدی آن را در صفحات اول قرار نمی دهد.

اما باید اشاره کرد که هر محتوایی که به صورت کامل با جملات تازه تولید شود و با هیچ صفحه وب سایت دیگری مشابه نباشد، محتوای یونیک به شمار می رود. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که محتوای یونیک خود دارای دو دسته ی محتوای یونیک بازنویسی شده و محتوای تآلیف شده می باشد.

در نوع محتوای باز نویسی شده، فرد محتوا نویس مطلب اولیه را مطالعه کرده و با استفاده از نکات مهم آن و یا نکات مهم سایر سایت ها را استخراج کرده و این محتوا را با لحن و سبک خود می نویسد. به عبارت دیگر محتوا نویس با استفاده از مطالب سایت های دیگر یک محتوای جدید را با استفاده از لحن و سبک خود تولید می کند. اما در محتوای تألیف شده نویسنده سایت های مختلفی را مطالعه می کند و برداشت خود را از این مطالب با قلم خود از اول تا آخر تألیف می نماید و روند مطلب با سایر سایت ها شباهتی ندارد.

استفاده از محتوای یونیک چه اهمیتی دارد؟

 استفاده از محتوای یونیک برای وب سایت ها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا محتوای یونیک باعث می شود که وب سایت از نظر گوگل و سایر موتور های جستجو گر رتبه ی بالاتری داشته باشد و با امتیازات منفی سایت و ... روبرو نشود.

در این زمینه می توانید با دیدن آموزش seo آیلین وب  اطلاعات جامع و کاملی بدست آورید.

باید توجه داشت که یک محتوا در صورتی یونیک به شمار می رود که به هیچ وجه دارای جمله های کپی شده از سایت های دیگر نباشد.

محتوای یونیک باعث می شود که نیاز کاربران بهتر رفع شود و در زمان کم تری کاربر به مطلب مورد نیاز خود دست پیدا کند. اما باید توجه کرد که یکی از مهم ترین اهمیت های تولید محتوای یونیک افزایش اعتبار و رتبه ی وب سایت می باشد. به عبارت دیگر هنگامی که یک کاربر برای آگاهی از یک مطلب به سایت شما مراجعه کرد و با استفاده از محتوای یونیک شما نیاز او برطرف شود، برای موارد دیگر نیز به وب سایت شما مراجعه می کند. به عبارت دیگر یک سایت با تولید محتوای یونیک خود را تبدیل به یک برند منحصر به فرد می کنند که کاربران برای سایر موارد مشابه نیز مشتاق به استفاده از آن می باشند.


چگونه محتوای یونیک تولید کنیم؟

یک فرد تولید کننده محتوا یا نویسنده محتوا تنها در صورتی موفق و تأثیر گذار به شمار می آید که توانایی تولید محتوای یونیک را داشته باشد. نویسندگان به منظور اینکه توانایی تولید یک محتوای جدید و غیر کپی را داشته باشند، در هنگام تولید محتوا باید به برخی از نکات توجه کنند. سایت آیلین وب قصد دارد در ادامه ی مطلب برخی از نکات مهم در تولید محتوای یونیک را به شما معرفی کند.

·         سایت های مختلفی را مطالعه کنید.

افرادی که قصد تولید محتوا در مورد یک مطلب خاص را دارند، بهتر است که در ابتدا در مورد این مطلب تحقیقات زیادی را انجام دهند و مطالب مختلف از سایت های متفاوت را مطالعه کنند و سپس نوشتن مطلب خود را آغاز کنند.

·         از خلاقیت خود استفاده کنید.

همانطور که می دانیم صرفا تحقیق و مطالعه سایت های مختلف برای تولید محتوای یونیک کافی نمی باشد بلکه افراد باید از خلاقیت خود در نویسندگی نیز استفاده کنند تا بتوانند یک محتوای یونیک و منحصر به فرد را تولید کنند.

·         از کتاب ها یا مقالات استفاده کنید.

در برخی از مواقع نویسندگان باید در مورد یک مطلب تخصصی محتوا تولید کنند که در وب سایت های مختلف به میزان کمی در این مورد مطلب نوشته شده است. در این موارد نویسنده باید از منابع دیگری مانند کتاب های مختلف و یا مقالات علمی استفاده کند تا به خوبی بر مطلب مورد نظر تسلط پیدا کرده و با دانش کافی محتوا را تولید کند. همچنین در برخی از موارد مشاهده می شود که برخی از سایت ها بدون داشتن منبع علمی دست به تولید محتوا های بدون پایه و اشتباه می زنند که این اطلاعات در برخی از موارد می تواند بسیار مخرب باشد.

·         از تیتر ها و عنوان های خاص خود استفاده کنید.

نکته ی بسیار مهم این است که برخی از محتوا نویسان برای تولید محتوا، در مورد مطلب مورد نظر جستجو می کنند و مطالب مرتبط را در مقاله  ی خود بازنویسی می کنند اما عنوان ها و تیتر های مطلب را عینا مانند وب سایت های دیگر می نویسند. این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که بر اساس قوانین گوگل و سایر موتور های جستجوگر این تیتر ها به عنوان یک کپی از سایر سایت ها در نظر گرفته می شود و سایت با امتیاز منفی روبرو می شود. در نتیجه بهتر است که نویسندگان تمامی تیتر ها و عنوان ها را نیز به صورت منحصر به فرد برای وب سایت خود طراحی کنند.

·         از اشتباهات نگارشی و غلط های املایی پرهیز کنید.

برای تولید یک محتوای یونیک نویسندگان حتما باید تسلط کافی بر زبان و ادبیات فارسی داشته باشند و از قوانین دستوری آن به خوبی استفاده کنند. انتخاب کلمات مناسب در یک محتوا یک مسئله ی حیاتی است که می تواند به گونه ای بر مطلب تأثیر بگذارد که مطالعه ی آن برای کاربران لذت بخش باشد. همچنین استفاده از علائم نگارشی به صورت درست و اصولی و نداشتن غلط های املایی به شما در جهت تولید محتوای یونیک کمک می کند.