شناسهٔ خبر: 6773 - سرویس دیگر رسانه ها

«فقه و حکمرانی حزبی» فیرحی به نمایشگاه کتاب می‌رسد

حجت‌الاسلام داوود فیرحی این روزها کتاب «فقه و حکمرانی حزبی» را در دست انتشار دارد که به گفته وی تا نمایشگاه کتاب سال آتی روانه بازار نشر می‌شود.

«فقه و حکمرانی حزبی» فیرحی به نمایشگاه کتاب می‌رسد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حجت‌الاسلام داوود فیرحی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از  نگارش «فقه و حکمرانی حزبی» خبر داد و افزود: در این اثر تلاش کردم تا درباره پیدایش این «مفهوم و تحولاتش»، «اهمیت آن»، «رابطه فقه با تئوری‌های بازی» و «حزب و تئوری‌های بازی» توضیحاتی را ارائه دهم.

وی ادامه داد: همچنین در کتاب درباره موضوعات دیگری چون احکام حزب در ایران، قانونگذاری حزب در ایران و مسایل دیگری که مرتبط با موضوع حزب در ایران است، سخن گفته می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کتاب جدیدش به مانند آثار پیشین توسط نشر نی منتشر می‌شود، اظهار کرد: امیدوارم این اثر تا نمایشگاه کتاب سال آتی منتشر شود.

داود فیرحی، پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام است. وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و  تحصیلات حوزوی بوده و استادیار گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

«قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام»، «دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی»، «نظام سیاسی و دولت در اسلام»، «تاریخ تحول دولت در اسلام»، «روش‌شناسی و اندیشه سیاسی در اسلام»، «دین و دولت در عصر مدرن»، «فقه و سیاست در ایران معاصر؛ فقه سیاسی و فقه مشروطه» و « فقه و سیاست در ایران معاصر؛ تحول حکومتداری و فقه حکومت اسلامی» برخی از مهم‌ترین کتاب‌های وی هستند.