شناسهٔ خبر: 9132 - سرویس دیگر رسانه ها

پنجمین همایش سیره علوی با رویکرد سیاسی و اقتصادی برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر اعلام کرد: پنجمین همایش علمی و پژوهشی سیره علوی با هدف بازشناسی سیره علوی با رویکرد سیاسی و اقتصادی اسفند ماه در استان لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در جلسه ستاد دهۀ امامت و ولایت که به منظور جمع‌بندی برنامه‌های اجرا شده در دهۀ امامت و ولایت سال جاری برگزار شده بود اعلام کرد: به همت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و با مشارکت پژوهشگران‌، برنامه‌های متعدد علمی و پژوهشی در این ایام خجسته در قالب کنگره، جشنواره و همایش برگزار شد.

وی از جملۀ این فعالیت‌ها را برگزاری حدود ۱۵ همایش علمی توسط حوزه‌های علمیۀ کشور عنوان و اظهار کرد: در ادامۀ این مجموعه از فعالیت‌های علمی‌، برگزاری پنجمین همایش علمی و پژوهشی در حوزه امامت و ولایت و سیره ائمه‌(ع) در مدیریت جامعه بشری تلاش ارزشمندی است که در استان لرستان برگزار خواهد شد.

ظریف‌منش افزود: این همایش با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد و سایر مراکز علمی و فرهنگی استان و با موضوع، بازشناسی سیره علوی با رویکرد سیاسی و اقتصادی و چهار محور اصلی برگزار می‌شود.

ظریف‌منش با بیان اینکه راهبردهای اجرایی رویکردهای سیاسی واقتصادی بر مبنای سیره علوی  به عنوان یکی از محورهای اساسی این فراخوان است، گفت: «مؤلفه‌های تحقق اعتدال‌گرایی برمبنای سیره علوی»، «راهبردهای افزایش قدرت مسلمین در تحقق بیداری اسلامی» و «راهکارهای ارتقای مردم سالاری دینی بر اساس سیرة علوی» برخی از موضوعاتی است که در این همایش پیگیری خواهد شد.

وی در پایان تجلیل از صاحبان مقالات برتر و برگزید این همایش و انتشار آنها را از دیگر برنامه‌های این همایش دانست و از تمامی نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه کشور خواست با مشارکت فعال و ارائه نظرات و پیشنهادات خود بنیاد بین‌المللی غدیر را در انجام ماموریت‌هایش یاری کرده و ارتباط خود را با این نهاد مردمی مستحکم کنند.

لازم به ذکر است که آخرین مهلت دریافت مقالات همایش مذکور ۳۰ دی ماه ۹۲ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی alavi.sriau-lrs.ir مراجعه کنند.