شناسهٔ خبر: 9182 - سرویس دیگر رسانه ها

زندگینامه خودنوشت ماندلا همچنان در میان پرفروش‌های آمازون

کتاب زندگینامه خودنوشت نلسون ماندلا ـ که تنها در صبح مرگ او 19 هزار نسخه فروخته بود ـ هنوز در فهرست پرفروش‌های آمازون جای دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کتاب زندگینامه خودنوشت نلسون ماندلا با عنوان «راه طولانی به سوی آزادی» که پس از درگذشتش به کتاب پرفروش شماره یک آمازون بدل شده بود، با وجود گذشت مدتی از این واقعه، هنوز در رده‌های بالای سایت آمازون جای دارد.

فروش این کتاب غیرداستانی که شامل زندگینامه رهبر فقید آفریقای جنوبی و به قلم خود اوست، هنوز در میان کتاب‌های سیاسی و اجتماعی در رده نخست و در میان زندگینامه‌ها در رده دوم جای دارد. این کتاب در میان همه کتاب‌های آمازون اکنون در رده چهاردهم جای گرفته است. کتاب «راه طولانی به سوی آزادی» که اولین بار در سال 1994 منتشر شد، پس از درگذشت ماندلا در فهرست کتاب‌های پرفروش کشورهای مختلف جای گرفت.

در این کتاب ماندلا از زندگی‌اش در روزهای جوانی تا زمان زندانی بودنش و 27 سالی که در اسارت سپری کرد، نوشته است.

این کتاب تنها در صبح روز جمعه‌ای که خبر درگذشت ماندلا منتشر شد، 19 هزار نسخه در سایت آمازون فروش کرد. در این مدت درخواست خرید فیلم زندگی نلسون ماندلا با بازی مورگان فریمن در نقش وی نیز بیش از 700 درصد افزایش یافت. این فیلم که محصول سال 2010 و ساخته کلینت ایستوود است، ماجرای به قدرت رسیدن ماندلا در سال 1995 را تصویر می‌کند. 

درگذشت نلسون ماندلا موجب شد تا نام او به پرمخاطب‌ترین نام در موتور جستجوگر گوگل نیز بدل شود.