شناسهٔ خبر: 17290 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی آلبوم «پایان پریشانی» در آستانه نیمه شعبان

مراسم رونمایی از آلبوم «پایان پریشانی» برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در مراسم رونمایی این آلبوم پایان پریشانی گزیده‌ای از اشعار قیصر امین پور است که با آهنگسازی عباس ابوحمزه و آواز محمد عبدالحسینی و به تهیه کنندگی وهب رامزی تهیه شده است.

در مراسم نمایی این آلبوم عباس ابوحمزه آهنگساز، محمد عبدالحسینی خواننده و محمد مهدی سیار انتخاب کننده اشعار، و وهب رامزی تهیه کننده این اثر حضور داشتند.

وهب رامزی تهیه کننده این اثر درباره روند شکل‌گیری این آلبوم گفت: سه سال پیش در جمع دوستان ایده شعرگیری یک اثر موسیقیایی که اشعار قیصر امین پور را در برداشته باشد در ذهن ما شکل گرفت. از آنجایی که درون مایه شعر قیصر انتظار بود همواره من این تأسف را داشتم که چرا اشعار قیصر کمتر میان مردم دیده می‌شود و چنین به نظر می‌رسد که یکی از دلایل کمتر راه یافتن شعر قیصر به درون مردم تلفیق نشدن شعر قیصر به موسیقی است.

در ادامه این مراسم عباس ابوحمزه درباره آهنگسازی آلبوم پایان پریشانی گفت: خدارا شکر می‌کنم که اولین کار رسمی من با اشعار قیصر امین پور بود. ما در این اثر شعر را در اولویت قرار دادیم و تلاش کردیم که شعر شنیده شود. شاید در بعضی آثار موسیقیایی اثر آن چنان راغب باشد که شعر شنیده نشود. اما ما سعی کردیم که در آلبوم پایان پریشانی تعادلی میان شعر و موسیقی ایجاد شود.

محمد عبدالحسینی خواننده آلبوم نیز در بخشی از سخنان خود گفت: ما داعیه نو بودن و حرف تازه گفتن را نداریم هیچ چیز جز رحمت الهی نو نیست اما کاری که به واسطه آن می‌توان گفت کار نویی این بود که بچه هایی که در این کار مشارکت داشتند شاعر اثر قیصر امین پور را می شناختند. در این اثر موسیقیایی لب به مناسبتی شکسته شده است و این اثر یک کار هنری مناسبتی نیست.

وهب رامزی در بخش پایانی این مراسم ضمن برشمردن روش‌های توزیع این اثر موسیقیایی گفت: آلبوم پایان پریشانی حلقه‌ای است از یک سه گانه که شامل آثار سلمان هراتی، سید حسن حسینی، و قیصر امین پور است که در آینده آثار دیگر نیز تولید خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما