شناسهٔ خبر: 19333 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معتمدی آوای قصیده را در اتریش سر می‌دهد

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی اوایل مرداد امسال کنسرت «قصیده» را در جشنواره کرمس در اتریش اجرا می‌کند.

 به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید: کنسرت «قصیده» را  ۵ مرداد ۱۳۹۳ مصادف با ۲۷ جولای ۲۰۱۴ در اتریش به روی صحنه می‌بریم. ما برای شرکت در جشنوارهٔ موسیقی «کرمس» به اتریش می‌رویم. «کرمس» نام شهری است که در ۷۰ کیلومتری شهر وین قرار دارد. این شهر محل برگزاری بسیاری از جشنواره‌های معتبر موسیقی در اتریش است.

معتمدی با اشاره به نوازنده‌هایی که در این اجرا او را همراهی می‌کنند، اظهار می‌کند: سینا جهان‌آبادی نوازنده کمانچه و حبیب مفتاح بوشهری نوازنده دمام و سازهای کوبه‌ای در این سفر من را همراهی می‌کنند. پروژه «قصیده» تا کنون در جشنواره‌های بسیاری درخشیده است و من این موفقیت را را مدیون جهان آبادی و مفتاح بوشهری می‌دانم.

این خواننده افزود: در این اجرا یک گروه موسیقی فلامنکو از اسپانیا ما را همراهی می‌کند.

معتمدی درباره نخستین اجرای «قصیده» می‌گوید: نخستین بار این پروژه را در حدود سه سال پیش در جشنواره‌ای به نام «مورگن لند» در شهر اسنابروک آلمان اجرا کردیم. آن موقع این پروژه را به عنوان کنسرتی متفاوت به روی صحنه بردیم و فکر نمی‌کردیم که تا این حد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: «قصیده» بیش از همه مورد توجه مجامه و جشنواره‌های موسیقی فلامنکو قرار گرفت و تا کنون نیز بیشرت جشنواره‌های معتبر در حوزه موسیقی فلامنکو از ما دعوت کرده‌اند تا این پروژه را برایشان اجرا کنیم. ما به برخی از این دعوت‌ها پاسخ مثبت داده‌ایم و برخی دیگر را به دلیل تداخل با کنسرت‌های دیگر نپذیرفته‌ایم.

معتمدی با اشاره به پیوندی که میان موسیقی ایرانی و موسیقی فلامنکو در پروژه «قصیده» وجود دارد، می‌گوید: احساس و ریشه‌های مشترک میان موسیقی فلامنکو و موسیقی ایرانی در پروژه «قصیده» وجود دارد و همین امر این پیوند را برای مخاطبان اروپایی به پیوندی ریشه دار تبدیل کرده است.

نظر شما