شناسهٔ خبر: 22233 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش نماینده شیراز به تخریب بافت تاریخی برای توسعه شاهچراغ

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تعامل تولیت آستان شاهچراغ و سازمان میراث فرهنگی، نه طرح توسعه شاهچراغ متوقف خواهد شد و نه آثار تاریخی شیراز تخریب می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به انتشار اخباری در مورد تخریب بخشی از بافت تاریخی شیراز برای پروژه حرم تا حرم، اظهار کرد: من فکر می‌کنم ضروری است که طرح توسعه شاهچراغ پیگیری شود اما قطعا در این مسیر باید به آثار و ابنیه تاریخی خصوصا آثار و ابنیه‌ای که ارزش میراثی دارد و قابل ثبت است توجه شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که تعامل دو طرفه‌ای بین تولیت آستان شاهچراغ و سازمان میراث فرهنگی برقرار شود بخشی از آثار و ابنیه‌ای که ارزش نگهداری دارد و در طرح قرار گرفته نگهداری خواهد شد و آنهایی که ارزش نگهداری ندارد و به عنوان آثار تاریخی به حساب نمی‌آید نباید مزاحمتی برای این طرح ایجاد کند.

قادری خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تلاش بر این است که این تعامل و همراهی برقرار شود و طرفین با توافق بتوانند در جلسات این بحث‌ها را دنبال کنند و همان جا به جمع‌بندی برسند تا نه طرح توسعه متوقف شود و نه آثار و ابنیه تاریخی تخریب شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد من رسانه‌ای شدن و انعکاس این موضوع در رسانه‌ها در سطح ملی مشکلاتی را برای کل استان در روند جذب سرمایه و کارهای توسعه ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان شیراز هم قطعا به میراث فرهنگی و تولیت توصیه خواهند کرد که مسائل را در جلسات حل کنند تا مشکلات به بیرون درز نکند.

نظر شما