شناسهٔ خبر: 12389 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئيس انجمن سينماداران : بايد به سينماداران برای اکران سال آينده تسليت گفت!

رئيس انجمن سينماداران با اشاره به وضعيت فيلم‌ها در سي و دومين دوره جشنواره فيلم فجر گفت: کيفيت فيلم‌های امسال بسيار نا‌اميدکننده بود. مخاطبانی که برای اولين بار به تماشای يک فيلم می‌رفتند از آن استقبال خوبی مي‌کردند اما بعداز پايان فيلم به دليل ضعف فيلم در نوبت دوم نمايش از فيلم‌ها استقبال نمی‌شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  بانی فیلم؛ محمدقاصد اشرفي با اشاره به اينکه انتظار مخاطبان از فيلم‌هاي سينمايي برآورده نشده است، گفت: متاسفانه آثار کارگردان‌هاي قديمي و به‌نام سينماي ايران ضعيف و نااميدکننده بود، و در هر سالني که فيلمهاي آنان اکران مي‌شد نارضايتي مخاطبان مشهود بود.

رئيس انجمن سينماداران تاکيد کرد: کيفيت اين فيلم‌ها يک اکران نگران کننده را به دنبال خواهد داشت و بايد از امروز به سينماداران براي وضعيت بد اکران و کيفيت بد فيلم‌ها در سال آينده تسليت گفت. وي ادامه داد: بايد براي ا کران سال آينده فکر جدي کرد و حتي بايد فيلم‌هاي جديدي ساخت. زيرا 95 درصد فيلم‌هايي که امسال در جشنواره فيلم فجر بودند؛ قابليت جذب مخاطب و اکران را ندارند و فروش خوبي کسب نمي‌کنند.

اشرفي ادامه داد: همين امروز نيز وضعيت مالي سال نهايي سينمايي بسيار خراب است و اگر اين وضعيت با اکران اين فيلم‌ها در سال 93 ادامه پيدا کند ما با يک بحران جدي مواجه مي‌شويم و سالنهاي بسياري را از دست خواهيم داد.

رئيس انجمن سينماداران با انتقاد از نمايش زياد فيلم‌ها در سي و دومين جشنواره فيلم فجر گفت: متاسفانه در زمان تصميم‌گيري براي تعداد نمايش فيلم‌ها در جشنواره فيلم فجر در تهران و شهرستان‌ها از نمايندگان سينماداران دعوت نشده بود و همين امر موجب شد که تصميمات غيرکار‌شناسي گرفته شود و اين تصميمات باعث شد تا با نمايش زياد فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر در شهرستان‌ها به نوعي اکران فيلم در شهرستان‌ها نابود شود.

اشرفي ادامه داد: تعداد مخاطبان سينما و کساني که سينما مي‌روند در شهرستان‌ها بسيار کمتر از تهران است و يک تعداد مشخص است. لذا زماني که در جشنواره فيلم فجر در تعداد نوبت‌هاي زياد فيلم‌ها به نمايش درمي‌آيند، مخاطبان از اين فيلم‌ها استقبال مي‌کنند اما ديگر در زمان اکران فيلم کسي نيست که به سينما برود. وي ادامه داد: متاسفانه مديران جشنواره فيلم فجر؛ سينماداران را در تصميم گيري‌هاي خود راه ندادند و مشورت نگرفتند. و افرادي درباره اکران تصميم‌گيري کردند که فقط به کليت سينما توجه داشتند و از جزئيات آن اطلاعي نداشتند.

رئيس انجمن سينماداران با اشاره به لزوم حمايت جدي دولت از سالن‌هاي سينمايي گفت: جشنواره فيلم فجر و نمايش فيلم‌ها در سالن‌هاي سينمايي سودي براي سالن‌دار نداشت. زيرا براساس توافق فقط 50 درصد ميزان فروش به سينمادار مي‌رسيد؛ اين امر در حالي است که هنوز در استان‌ها مشخص نشده چند درصد از فروش به سينمادار مي‌رسد و نحوه‌ي محاسبه‌اي مشخص نيست. وي ادامه داد: باتوجه به تغيير دولت؛ اميدي در دل مردم زنده شده بود که فيلمهاي خوبي را ببينند اما زماني که به تماشاي فيلم‌ها مي‌نشستند اين اميد و شادابي جاي خودش را به نااميدي مي‌داد.

رئيس انجمن سينماداران با اشاره به لزوم توجه و دقت جدي در اکران بندي سالنهاي سينمايي در سال آينده گفت: خوشبختانه آئين‌نامه شوراي صنفي آماده شده و نمايندگان نيز معرفي شده‌اند بايد نمايندگان صنوف نيز معرفي شوند و سريع‌تر جلسات شوراي صنفي نمايش برگزار شود.

نظر شما