شناسهٔ خبر: 52702 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حراج نامه‌ای از چارلز دیکنز که رازی مهم را برملا می‌کند

چندی پیش نامه‌ای از چارلز دیکنز پیدا شد که به پولین ویاردو، خواننده اپرا فرانسوی نوشته و درآن از ترس‌های که بعد از جان سالم به دربردن از حادثه مرگ‌بار تصادف قطار داشته پرده صحبت کرده بود.

حراج نامه‌ای از چارلز دیکنز که رازی مهم را برملا می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ به تازگی نامه‌ای از چارلز دیکنز، داستان‌نویس انگلیسی کشف شده که نشان می‌دهد این نویسنده از یک تصادف مرگ‌بار قطار در سال ۱۸۶۵ میلادی که منجر به کشته شدن ده نفر و زخمی شدن ۴۰ تن شده بود، جان سالم به در برده است. او در این نامه که مخاطب آن پولین ویاردو، خواننده اپرا فرانسوی است نوشته که شاهد مرگ چند نفر در آن روز هولناک از نزدیک بوده و از ترس‌های خود بعد از این حادثه سخن گفته؛ ترس‌هایی که تا آخر عمر با او مانده بود.

دیکنز، پولین ویاردو را زمانی که در پاریس اقامت داشت، ملاقات کرده و چند بار باهم به کنسرت او رفته بود.

دیکنز در این نامه نوشته که دیدن صحنه خارج شدن ریل از قطار برایش بسیار متاثرکننده و دردناک بوده و تا مدت‌ها در شوک این حادثه بوده و هروقت که سوار قطار می‌شده آن احساس ترس و دلهره شدت پیدا می‌کرده است.

 او در ادامه نامه نوشته که هیچ آسیبی به خود وی وارد نشده و فقط ساعتش تا چند هفته بعد درست کار نمی‌کرده است. دیکنز در این نامه به طرز چشمگیری به شرح جزئیات ساعتش و ویژگی‌های آن پرداخته است.

این نامه قرار است امروز (۲۱ آذرماه) در حراجی ساتبی لندن به فروش برسد. مسئولین حراجی نامه را جالب و قابل توجه توصیف کرده و گفته‌اند این نامه صرف‌نظر از اینکه ما را از حادثه مربوط به آن سال باخبر می‌کند، استعداد داستان‌سرایی او را نیز نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که این نامه ۵ هزار پوند فروخته شود.

چند ماه پیش نیز نوادگان چارلز دیکنز نامه‌ای را از او برای حراج گذاشتند که در آن از دلخوری این نویسنده از هانس کریستین اندرسون، نویسنده دانمارکی پرده برمی‌داشت. این نامه در لندن  ۴۶۰۰ پوند به فروش رفت.

نظر شما