شناسهٔ خبر: 10021 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی: پژوهش محوری، اولویت اصلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و در دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز، پژوهش محوری، اولویت اصلی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین فرزانه اظهار کرد: موفقیت و توسعه پژوهش در دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی است و آنچه در سالهای پس از تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی دنبال شده، مبتنی بر این اصل بوده است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکنون ۷۹ عنوان کتاب چاپ اول در ۸۵ جلد و ۲۲۹ عنوان کتاب چاپ مجدد، تولید و به قشر فرهیخته کشور عرضه شده است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی شمارگان کتب منتشره را ۴۱۶ هزار و ۵۴۰ نسخه ذکر کرد و گفت: بیش از ۴۰ طرح پژوهشی کلان در مرکز پژوهش دانشگاه به انجام رسیده که دروس «جواهرالکلام»، «جریان‌شناسی تفسیر نگاریهای فقهی»، «سلسله مباحث اقتصاد در سبک زندگی اسلامی»، «آیات محکم و متشابه از منظر قرآن و حدیث»، «نظم آسمانی قرآن»، «نظریه عمومی قصد جنایی (ترجمه)»، «اسباب نزول و منطق گزاره‌ها» از جمله آنهاست.

فرزانه خاطرنشان کرد: در مجلات علمی- پژوهشی دانشگاه، تا کنون ۴۳۲ مقاله منتشر شده که ۸۰ مقالة آن از استادان و دانشجویان دانشگاه بوده است.

وی افزود: ۶۷۹ مقاله از استادان و دانشجویان این دانشگاه در مجله علمی- ترویجی «پژوهشهای اجتماعی اسلامی» (اندیشه حوزه) که از غنی ترین مجموعه‌های پژوهشی است، به چاپ رسیده است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: طی سال های پس از تاسیس این دانشگاه۲۰ مورد نشستهای علمی و تخصصی برگزار، ۶۹ مقاله و۲۶ کتاب توسط اعضای هیئت علمی منتشر و ۴۲ مقاله نیز توسط اعضای هیئت علمی در همایش‌های ملی و بین المللی ارائه شده است.

فرزانه افزود: ۲۷ رتبه در مقالات قرآنی کسب کرده‌ایم و ۲۷ کتاب چاپ اول و ۹۳ عنوان کتاب با موضوع قر‌آن و حدیث به زیور طبع آراسته شده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: ۳۹ عنوان از منشورات و محصولات پژوهشی دانشگاه در جشنواره‌های علمی کشوری و استانی حائز ۶۰ رتبه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به رابطه "سببیت در حقوق کیفری"، "اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث"، "اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث"، "اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث"، "آسیب‌شناسی فهم حدیث"، "فقیهان امامی و عرصه‌های ولایت فقیه" و "جریان شناسی تفاسیر فقهی" اشاره کرد.

نظر شما