شناسهٔ خبر: 10031 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه علم و صنعت: دانشجویان را به دلیل مشکلات کوچک نباید ستاره دار کرد

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در محیط های دانشگاهی گفت: به خاطر مشکلات کوچک نباید دانشجویان را ستاره دار و از تحصیل محروم کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمد علی برخورداری اظهار کرد: محاکمه برخی دانشجویان بدون دلیل و به خاطر مسائل پیش پا افتاده به هیچ عنوان پسندیده نیست.

وی افزود: بسیاری مسائل از نظر قانون و منطق جرم محسوب نمی شود، از این رو نمی توان برای آن ها مجازات محرومیت از تحصیل برای دانشجو در نظر گرفت .

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه حق نداریم صرفا به خاطر تنبیه یک فرد، او را از تحصیل محروم کنیم ، گفت: حتی در صورتی که دانشجو جرایم بزرگی نیز مرتکب شود باید در کمیته های انضباتی و با حضور خود او به آن مسائل رسیدگی شود.

برخورداری تصریح کرد به هر اندازه فضای دانشگاه بانشاط تر باشد، افرادی که در محیط های علمی حضور دارند احساس امنیت قضایی و اجتماعی بیشتری می کنند و در پی آن کشور از پیشرفت علمی بالایی برخوردار می شود .

فعالیت های دانشجویی در کشور محدود است

از نظر سرپرست دانشگاه علم صنعت، فضای آزاد برای فعالیت های دانشجویی در کشور وجود ندارد و هنوز شرایط برای فعالیت های دانشجویی فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید درکنار آموزش، دانشجویان را برای ورود به جامعه پرورش دهد، گفت: فراهم کردن شرایط برای فعالیت های مدنی دانشجویان، رشد فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: با این حال اگر فضا را محدود کنیم و دانشجویان بستر تحرک نداشته باشند، این قشر از جامعه به سمت ناهنجاری ها می رود.

برخورداری با بیان اینکه میدان دادن به دانشجویان هزینه هایی را نیز دربر خواهد داشت، گفت: باید این هزینه ها را برای ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی جوانان بپردازیم.

وی افزود: ما حق نداریم برای آرامش خود از تحرکات دانشجویی جلوگیری کنیم.

نظر شما