شناسهٔ خبر: 10093 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین دوره پیوست‌نگاری فرهنگی و دینی در تهران برگزار می‌شود

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور گفت‌: اولین دوره پیوست‌نگاری فرهنگی و دینی به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ رمضان شعبانی‌سارویی، معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این مطلب اظهار کرد: دوره پیوست‌نگاری فرهنگی و دینی از سوی سازمان بسیج اساتید کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

محورهای مورد بحث در این دوره

وی افزود: در این دوره که با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان آسیب‌شناسی و در جهت تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و دینی ویژه نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود، موضوعاتی از قبیل چیستی و کارکردهای فرهنگ و مدیریت دینی و فرهنگی در ایران، آسیب‌شناسی فرهنگی، آسیب‌شناسی جامعه دینی، چیستی پیوست فرهنگی، آینده پژوهی دینی وفرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

شعبانی‌سارویی خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از متخصص فرهنگی و کارشناسان دینی به همراه اساتید منتخب حوزوی در این دوره به سخنرانی و در کارگاه‌های بازآموزی به ارائه راه‌کارهای نوین توسعه فرهنگ دینی پرداخته و موضوعات محوری پیوست‌نگاری دینی و فرهنگی را مورد بررسی آسیب‌شناسی قرار خواهند داد.

رائه راه‌کارهای نوین توسعه فرهنگ دینی

وی تصریح کرد: پس از اتمام این دوره، نتایج دوره به صورت یک کتاب تالیف و در اختیار نهادهای فرهنگی و دینی قرار گرفته و موارد مورد تایید در این کارگاه‌‌ها به عنوان راهکار توسعه فرهنگی و دینی به این نهادها ابلاغ خواهد شد.

به گفته شعبانی، اساتید ناظمی اردکانی، فرامرز عابدینی، حاج صادقی، فضائلی، خزائی و اسحاقی به سخنرانی پرداخته و شیوه‌های نوین تبلیغات دینی را ارائه می‌کنند.

رفع موازی‌کاری و حرکت یک‌سویه

وی به تشکیل چهار کارگروه در معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور اشاره کرده و گفت: کارگروه‌های آسیب‌شناسی فرهنگی و دینی، کارگروه‌های آینده پژوهی فرهنگی، کارگروه‌های برآورد وضعیت فرهنگی و کارگروه‌های پیوست نگاری دینی و فرهنگی در این سازمان تشکیل و وظیفه رصد برنامه‌های فرهنگی و دینی سازمان را برعهده داشته و در جهت رفع موازی‌کاری و حرکت یک‌سویه برنامه‌های را تدوین خواهند کرد.

شعبانی اشاره کرد: این دوره از ۲۳ تا ۲۷ د‌ی‌ماه‌ جاری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما