شناسهٔ خبر: 10135 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور استادان برجسته در همایش بین‌المللی خلیج فارس

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بوشهر با اشاره به حضور استادان برجسته و مهمان خارجی در همایش بین‌المللی خلیج فارس از تمدید زمان فراخوان مقالات همایش بین‌المللی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ داود یحیایی در جلسه شنبه شب شورای اسلامی شهر بوشهر به تشریح جزئیات دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس در اسفندماه پرداخت و اظهار داشت: این همایش با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌ها » برگزار خواهد شد که سعی بر آن است که در این همایش  بررسی کنیم در بوشهر با چه فرصت‌هایی  چالش‌هایی مواجه هستیم.

یحیایی ادامه داد: سایت این همایش نیز با نشانی pg.iaubushehr.ac.ir فعال شده و اطلاع رسانی در زمینه برگزاری این همایش نیز آغاز شده و در این راستا به بیش از ۱۱ هزار نفر از اساتید و مسئولان که در همایش سیراف با ما در ارتباط بودند اطلاع رسانی کرده‌ایم که تاکنون مقالات خوبی نیز برای این همایش ارسال کرده‌اند.

کمیته‌های برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس

وی افزود: این همایش را در سه کمیته «تاریخ، فرهنگ و امور بین‌الملل در حوزه خلیج فارس»، «محیط زیست و علوم دریایی مرتبط با خلیج فارس» و «اقتصاد، حقوق و جامعه‌شناسی» با یک سری محورهای فرعی برگزار خواهد شد تا از این طریق بتوانیم از مقالات بیشتری در همایش بین‌المللی خلیج فارس بهره‌مند شویم.

یحیایی یادآور شد: اعضای هیئت علمی این همایش نیز بیش از ۷۰ دکتر متخصص در زمینه علوم مرتبط با این همایش خواهند بود.

تمدید زمان فراخوان مقالات همایش بین‌المللی خلیج فارس

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بوشهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت بوشهر و خلیج فارس و جایگاهی که بوشهر در کرانه‌های خلیج فارس برای حفظ نام این خلیج دارد ضرورت برگزاری چنین همایشی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: زمان فراخوان مقالات این همایش تا پایان دی ماه بوده که زمان آن تا ۱۸ بهمن تمدید شده است.

نحوه کمک ادارات و نهادها در برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه همایش‌هایی در این سطح نیاز به بودجه و امکاناتی دارد که ما معمولا با یک سری مشکلاتی را پیش رو داریم که اعضای شورا می‌توانند متناسب باتوانشان ما را در برگزاری دومین همایش بین المللی خلیج فارس یاری کنند.

یحیایی به زمینه‌های کمک شورا در برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: شورا می‌تواند با تبلیغات محیطی کمک شایانی به برگزاری همایش مذکور در زمینه اطلاع رسانی انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه جهت حضور هرچه پر رنگ‌تر مسئولان استان و سایر مدعوین، سالن مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی شهر بوشهر را برای همایش بین‌المللی خلیج فارس در نظر گرفته‌ایم اعضاء شورای می‌توانند با رایزنی  با مسئولان ارشاد زمینه در اختیار گرفتن این سالن را برای برگزاری همایش فراهم کنند.

این مسئول در ادامه به نحوه کمک سایر نهادها و ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: ادارات می‌توانند به عنوان مثال با در اختیار دادن مهمان سرا برای اسکان مهمانان همایش و یا تهیه بلیط مهمانان همایش نقش بسزایی دربرگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس ایفا کنند.

حضور تعدادی فول پروفسور و مهمان خارجی در همایش بین‌المللی خلیج فارس

وی پیرامون مهمانان این همایش نیز اظهار داشت: تعداد زیادی فول پروفسور، استادتمام و چند مهمان خارجی از جمله استاد دانشگاه بصره که عضو نمایندگان مجلس عراق نیز بوده و هم اکنون نیز تاریخ تدریس می‌کند در این همایش حضور خواهد داشت.

یحیایی پیرامون نتایج این همایش نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی زیادی از اساتید فرهیخته همراه با مسئولان استان آن هم در هفته بوشهر در همایش بین‌المللی خلیج فارس گردهم می‌آیند بدون شک این همایش می‌تواند پیرامون مباحث نظری در توسعه استان نقش بسزایی را ایفا کند.

نظر شما