شناسهٔ خبر: 10138 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد: 70 درصد تاثیرگذاری فرهنگی دانشگاه‌ها توسط اساتید است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در یزد با بیان این‎که 70 درصد تاثیرگذاری فرهنگی دانشگاه توسط اساتید است گفت: باید کار اساسی‎تری در حوزه فرهنگی انجام شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام طه هاشمی در جلسه شورای فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان یزد گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید با تدبیر برنامه ریزی شود تا در لایه های مختلف اجتماعی نمود پیدا کند و ما باید راه صحیح برنامه ریزی فرهنگی و اجرای آن را پیاده کنیم.

وی افزود: وضعیت فرهنگی در دانشگاه باید به وضعیت مطلوب تری برسد، همچنین جایگاه متناسب با حوزه فرهنگی باید با بافت فرهنگی و اقلیم فرهنگی خودش مطابقت داشته باشد.

طه هاشمی اظهار کرد: توسعه علمی در دانشگاه باید همراه با توسعه فرهنگی باشد، طبیعی است کار فرهنگی کار عظیمی است و باید کار اساسی تر در حوزه فرهنگی انجام شود، ۷۰ درصد تاثیرپذیری فرهنگی در دانشگاه ها، اساتید هستند.

وی در رابطه با رویکردهای فرهنگی در ارتباط با دانشگاه وطرحهای متعدد فرهنگی در دانشگاه ها گفت: باید یک ساز و کاری اتخاذ و بسترسازی شود تا متناسب با مسائل علمی و آموزشی و جاذبه های آن برنامه های فرهنگی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هر دو یک هدف دارند و باید تعامل را برقرار و با جوانان و دانشجویان با اخلاق صحیح در موضع خوب و برابر برخوردار کنیم.

طه هاشمی به جایگاه و ارتقاء نیروهای فرهنگی و ارتقاء سطح تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: هرجا فعالیت آموزشی و پژوهشی است باید فعالیت فرهنگی داشته باشیم چرا که حوزه و مسائل اجتماعی جزء مسائل فرهنگی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در رابطه با سند اسلامی شدن و مهندسی فرهنگی و برنامه عملیاتی و راههای اجرایی کردن آن توضیحاتی را ارائه داد و خاطرنشان کرد: موضوع فرهنگی را در دستور کارتان قرار دهید و اولویت کارتان مسائل فرهنگی باشد.

نظر شما