شناسهٔ خبر: 10168 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون آموزش مجلس: کمیسیون تلفیق مجلس به تخصیص بودجه دانشگاه فرهنگیان توجه کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: لازم است کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نسبت به اختصاص اعتبار به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ ابوالقاسم خسروی سهل آبادی افزود: به دلیل نبود تخصیص اعتبارات، پذیرش دانشجو برای سال آینده در این دانشگاه با حرف و حدیث هایی مواجه است که می طلبد تا وزیر آموزش و پرورش، رییس دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع حساس بوده و با جدیت پی گیر باشند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که اخیرا صورت گرفت به جایگاه دانشگاه فرهنگیان لطمه وارد کرد، ادامه داد: در دفترچه کنکور سراسری کوتاهی هایی صورت گرفت و ظرفیت پذیرش رشته های مختلف دراین دانشگاه از سوی آموزش و پرورش به موقع به سازمان سنجش اعلام نشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه درمجلس بیان داشت: انتظار ما این بود که رییس دانشگاه فرهنگیان و وزیر آموزش و پرورش حساسیت ویژه ای نسبت به این مساله داشته باشند.

خسروی سهل آبادی افزود: دانشگاه فرهنگیان یکی از محورهای اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و از آنجا که رهبر معظم انقلاب نیز نگاه ویژه به این دانشگاه دارد فعالیت های آن باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: حرکاتی مشاهده می شود که به نوعی به جایگاه دانشگاه فرهنگیان صدمه می زند و این به مصلحت نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیست.

 

اتفاقات مختلف در حوزه اقتصادی به اعتماد عمومی صدمه می زند

نماینده مردم تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتفاقات مختلف در مسایل اقتصادی همچون مساله بابک زنجانی به اعتماد عمومی مردم صدمه زده و باعث خدشه دار شدن جایگاه باعظمت نظام اسلامی خواهد شد.

خسروی سهل آبادی ادامه داد: دستگاه های نظارتی کشور باید فعال تر باشند و به عنوان چشم های نظام، وظیفه نظارتی را به درستی انجام دهند تا از بروز حوادثی از این دست در حوزه اقتصادی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم و جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی بویژه در مسایل اقتصادی موجب می شود دیگر نیازی به درمان نداشته باشیم و باعث نشود که به اعتماد عمومی مردم نسبت به عملکرد مسوولان نظام خدشه وارد شود.

نظر شما