شناسهٔ خبر: 10169 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم «پرویز» در جشنواره بین المللی فیلم داکا

فیلم سینمایی پرویز در ادامه حضورهای موفق بین المللی، در بخش مسابقه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی داکا با بیست فیلم دیگر به رقابت می پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ آخرین حضور بین المللی این فیلم، جشنواره فیلم پراگ در کشور چک است که تا فردا دوشنبه -۲۳ دی ماه- ادامه دارد.

پرویز از آثار مستقل سینمای ایران در سال گذشته است که به رغم جوایز و بازتاب بسیار مثبت در داخل و خارج از کشور هنوز به نمایش عمومی در نیامده است. این فیلم به کارگردانی مجید برزگر و تهیه کنندگی سعید آرمند اخیرا توانست قرقاول طلایی و جایزه ۳۰ هزار دلاری بهترین فیلم جشنواره کرالای هند را دست آورد.

فیلم پرویز در هفتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که در روز بیست و پنجم دی ماه برگزار می شود در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردان ، بهترین فیلمنامه وˈ بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد شده است.

پرویز پرحضور ترین فیلم سینمای ایران در عرصه های بین المللی در سال گذشته بود و سازندگان آن ، تلاش می کنند شرایط اکران فیلم را مهیا کنند.

فیلم پرویز داستان مردی به همین نام را روایت می کند که تا به حال کار نکرده و سراسر زندگی اش را در خانه پدری خود گذرانده است.

روزی پدر پرویز تصمیم می گیرد که برایش زندگی مستقلی تشکیل دهد تا ازدواج کند. او به خانه مستقلی که پدر برایش اجاره کرده می رود اما خروجش از خانه پدری موجب می شود که اعضای مجتمع مسکونی تصوراتی نادرست درباره او پیدا کنند.

لوان هفتوان بازیگر اصلی این اثر سینمایی به کارگردانی برزگر است. کارگران این فیلم پیشتر فصل باران های موسمی را کارگردانی کرده است.

نظر شما