شناسهٔ خبر: 10206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از ظرفیت‌های وزارت علوم در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

در جلسه مشترک شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، و وزیر علوم استفاده از ظرفیت‌های وزارت علوم در تولید علم، گفتمان‌سازی و تدوین الگو مصوب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ جلسه مشترک شورای­ عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان آموزشی، پژوهشی و فناوری و فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

صادق واعظ زاده رئیس شورای­ عالی، تقسیم کار ملی و هماهنگی، زمینه‌سازی و جریان‌سازی در خصوص الگو  با مشارکت دستگاه­ها را از وظایف مرکز عنوان کرد و ضمن تشکر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای توجه به موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در برنامه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تقویت ارتباط بین وزارت علوم و مرکز در جهت تولید علم، گفتمان سازی و تدوین الگو تأکید کرد.

در ادامه این نشست، رضا فرجی دانا نیز با توجه به اهمیت تدوین الگو اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های مرکز و وزارت علوم در انجام این وظیفه مهم، فصل جدیدی را برای استفاده از نیروهای عظیم دانشگاهی برای تدوین الگو گشوده و با امضای تفاهم نامه و اجرای آن، این وزارت از ابتدای سال جدید، منشا خیر و برکت در ادامه راه برنامه ریزی برای پیشرفت کشور باشد.

بر اساس همین گزارش در ادامه این جلسه، پس از قرائت پیشنهادهای ارائه شده برای مشارکت وزارت علوم در اجرای برنامه­ های مرکز، اعضای شورای­ عالی و معاونان وزیر پیرامون کلیت سند همکاری دو جانبه وزارت علوم با مرکز به مواردی از جمله: تأکید بر پرهیز از آزمون و خطا در تدوین الگو، استفاده از توان نخبگانی دانشگاه­ها در تولید علم، ترویج گفتمان سازی با طرح مسائل مربوط به الگوی پیشرفت در دانشگاه­ها و ضرورت داشتن یک الگوی مناسب برای پیشرفت کشور اشاره و بر تولید علوم انسانی اسلامی به عنوان یکی از موارد همکاری دوجانبه و مشارکت دانشگاه­ها در نظریه پردازی، کادرسازی، انگیزه سازی و بینش سازی تاکید کردند.

بر اساس تصمیمات این جلسه مقررگرشد: کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متشکل از معاون پژوهشی و فناوری، معاون فرهنگی و اجتماعی و معاون آموزشی، با معاون هماهنگی و نظارت فرایندی، معاون علمی و تقسیم کار ملی و یکی از اعضای شورای عالی مرکز تشکیل و این کارگروه با توجه به متن پیش نویس همکاری­های مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ظرف دو ماه برنامه­ ای را با هدف بهره برداری از ظرفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تولید علم، نظریه پردازی، گفتمان سازی و تدوین الگو تهیه کنند.

همچنین مقرر شد که برنامه تهیه شده از سوی کارگروه به صورت تفاهم نامه­ ای تهیه و پس از امضای وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس شورای­ عالی و رئیس مرکز برای اجرا ابلاغ شد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اساتید و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه­ها به عنوان اعضای اندیشکده ها و صاحب­نظر با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همکاری دارند.

نظر شما