شناسهٔ خبر: 10218 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تار شیشه‌ای» در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌رود

نمایش «تار شیشه‌ای» نوشته و کار کیوان صباغ که روایتی متفاوت از هجرت حضرت‌محمد(ص) از مکه به مدینه است در بخش جشنواره جشنواره‌های «تئاتر فجر» روی صحنه می‌رود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ کیوان صباغ، نویسنده و کارگردان نمایش «تار شیشه‌ای» با اعلام این خبر گفت: نمایش «تار شیشه‌ای» یکی از نمایش‌ها برگزیده بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» بود که از سوی دبیرخانه این جشنواره نیز به جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

وی گفت: این نمایش روایتگر داستان هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه است البته از منظری متفاوت و با روایت عنکبوت و کبوتری که بر سر در غاری که پیامبر(ص) از شر مشرکان در آن پناه گرفته، تار تنیده و لانه ساخته بودند.

صباغ ادامه داد: به شیوه‌ای مدرن و امروزی این نمایش را تولید کردیم به شکلی که تا اواسط کار مخاطب به هیچ عنوان متوجه نخواهد شد که ما در این نمایش روایتگر برهه از تاریخ اسلام هستیم.

این کارگردان خراسانی افزود: در بخش جشنواره جشنواره‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» اجرا خواهمی داشت که البته هنوز تاریخ دقیق آن معلوم نیست و قرار است جدول برنامه‌های این جشنواره امشب قطعی شود.

وی در پایان گفت: بعد از جشنواره احتمالاً در تئاتر شهر مشهد این نمایش را به اجرای عموم درخواهیم آورد و بهار سال آینده نیز برنامه‌ای برای اجرای عموم این نمایش در تهران خواهیم داشت.

یادآور می‌شود، سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۲۴ دی تا ۱۲ بهمن به دبیری قادر اشنا برگزار خواهد شد.     

نظر شما